Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jecka
Ljust tyg inuti tror jag i alla fall är bra, lättare att hitta då.
Av IdaM
Jag skulle vilja ha med några fickor inuti. Ialla fall nån för mobilen. Sen skulle jag tycka det var perfekt med ett sånt där "fodral" där man får plats med ett par blöjor och lite tvättlappar i samma tyg. Tror att de heter "Diapees & Wipees", det måste ju va lätt att sy själv...

Du vet ju att jag är intresserad av en thaiväska, så hör av dig när du e klar med dem. (Nån kan ju matcha min khakipatapum) :wink:
Användarens profilbild
Av Summer
En ficka inuti eller på som man kan vränga in hela väskan i skulle jag vilja ha på "min" thai-väska. Och något sätt att fästa den på vagnen (eller bältet eller något). Drömmer....
Användarens profilbild
Av Summer
IdaM skrev:Sen skulle jag tycka det var perfekt med ett sånt där "fodral" där man får plats med ett par blöjor och lite tvättlappar i samma tyg. Tror att de heter "Diapees & Wipees", det måste ju va lätt att sy själv...
Har sytt ett sådant och det är jättelätt. Om man ska fodra kan det vara praktiskt med ett lite halkigare tyg så man får i blöjorna lite enklare :D (Har inte sett någon live men jag fodrade min för jag hade så tunnt tyg (lakansväv)).
Användarens profilbild
Av mimmis
Summer skrev:En ficka inuti eller på som man kan vränga in hela väskan i skulle jag vilja ha på "min" thai-väska. Och något sätt att fästa den på vagnen (eller bältet eller något). Drömmer....
Det måste väl gå att sätta dit tryckknappar så att man kan fästa den i vagnen, eller...
Användarens profilbild
Av Summer
Mimmi_S skrev:
Summer skrev:
IdaM skrev:Sen skulle jag tycka det var perfekt med ett sånt där "fodral" där man får plats med ett par blöjor och lite tvättlappar i samma tyg. Tror att de heter "Diapees & Wipees", det måste ju va lätt att sy själv...
Har sytt ett sådant och det är jättelätt. Om man ska fodra kan det vara praktiskt med ett lite halkigare tyg så man får i blöjorna lite enklare :D (Har inte sett någon live men jag fodrade min för jag hade så tunnt tyg (lakansväv)).

Var hittar man Diapees & Wipees?
Tex dom här säljer:
http://www.pippilotta.se/?cat_id=36&sub ... ategory2=0
Användarens profilbild
Av Summer
Mimmi_S skrev:
Summer skrev:En ficka inuti eller på som man kan vränga in hela väskan i skulle jag vilja ha på "min" thai-väska. Och något sätt att fästa den på vagnen (eller bältet eller något). Drömmer....
Det måste väl gå att sätta dit tryckknappar så att man kan fästa den i vagnen, eller...
Jag tänkte när den var vrängd, annars så tycker jag man bara hänger den över styret :-D Men kanske avkortningsknappar inte är helt fel... Har den MammaHappy importerade modellen och den passar bättre på vagnen än på mig... Lite kort axelband, med ett längre axelband kanske den blir för lång.
Användarens profilbild
Av jazoo
Mimmi_S skrev:
Summer skrev:

Var hittar man Diapees & Wipees?
Finns också på Designtorget. Men det är som sagt superlätt att sy själv.

Jag har sytt några såna "blöjessärer" och tycker också att det är bäst med glansigt tyg inuti, typ fodertyg eller liknande. Lakansväv blev lite för strävt.
Användarens profilbild
Av mimmis
Jag har ju sytt några olika väskor och nu senast gjode jag bottenplattan mer avlång så att den får bättre passform... hur bred är den på Mammahappy- väskan?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Mimmi_S skrev:Jag har ju sytt några olika väskor och nu senast gjode jag bottenplattan mer avlång så att den får bättre passform... hur bred är den på Mammahappy- väskan?
Hehe åå vad kul det lät "mammahappy-väskan". Kunde inte låta bli att skratta lite å kul att få "hammockbagen" "döpt" efter mig! :lol:
Jag var nere å mätte bottenplattan på min väska å den var 30cm. Å bottenplattan är rund så den är inte oval eller så.
Användarens profilbild
Av mimmis
mammahappy skrev:
Mimmi_S skrev:Jag har ju sytt några olika väskor och nu senast gjode jag bottenplattan mer avlång så att den får bättre passform... hur bred är den på Mammahappy- väskan?
Hehe åå vad kul det lät "mammahappy-väskan". Kunde inte låta bli att skratta lite å kul att få "hammockbagen" "döpt" efter mig! :lol:
Jag var nere å mätte bottenplattan på min väska å den var 30cm. Å bottenplattan är rund så den är inte oval eller så.
Jag tycker att det lät bra :) och Mammahappy är ett av det finaste nicken på sjalbarn. Jag blir alltid glad när jag ser det namnet. själv funderar jag på att byta till "Tornado-mamman"...

Ok, den är alltså rund...? :roll: :oops: , jag trodde att den var lite oval...

Mina första är lie ovala och nu är dom mycket ovala ;) ... tyckte att det blev mycket bättre...
Användarens profilbild
Av Summer
Jag tycker du ska göra dom ovala, runda är inte lika bra. Blev faktiskt förvånad då jag fick hem en med rund botten. diddeldi har i några trådar laggt in måtten på sin väska den har oval botten och ordentligt långt axelband.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Mimmi_S skrev:Jag tycker att det lät bra :) och Mammahappy är ett av det finaste nicken på sjalbarn. Jag blir alltid glad när jag ser det namnet. själv funderar jag på att byta till "Tornado-mamman"...

Ok, den är alltså rund...? :roll: :oops: , jag trodde att den var lite oval...

Mina första är lie ovala och nu är dom mycket ovala ;) ... tyckte att det blev mycket bättre...
Men ååå tack! :oops: Blev ju nästan lite generad där...

Japps rund är den å jag tycker det funkar bra. Har inte testat nån med oval botten men så fort jag får mig en symaskin så ska jag nog testa att sy en efter diddeldis mått.
Huvudsaken att väskan rymmer mycket tycker jag! Å det gör den! Alldeles för mycket ibland... :roll:
Fina väskor du har sytt förresten. Önskar att jag hade en symaskin å att jag kunde sy. Så jag får nöja mig med "mammahappy-väskan" istället! :wink:

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?