Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kusmi
Vilka garner går det att sticka med och få dem att funka sedan? Bra stickbeskrivning, var finns det?

Tänkte börja sticka nu om de skall vara klara till nästa barn kommer typ våren 2008.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Gjärna roliga färger, hur är det med vanligt ullgarn?
Användarens profilbild
Av amöba
Det finns ju ullgarn som rekommenderas till babykläder. Mjukt och maskintvättbart. Men det kanske inte är tillräckligt fett då?!
Användarens profilbild
Av Elin G
amöba skrev:Det finns ju ullgarn som rekommenderas till babykläder. Mjukt och maskintvättbart. Men det kanske inte är tillräckligt fett då?!
Det brukar ju vara superwash-behandlat och då filtar det sig inte som blöjgarn bör göra.
Användarens profilbild
Av amöba
Elin G skrev:
amöba skrev:Det finns ju ullgarn som rekommenderas till babykläder. Mjukt och maskintvättbart. Men det kanske inte är tillräckligt fett då?!
Det brukar ju vara superwash-behandlat och då filtar det sig inte som blöjgarn bör göra.
Misstänkte nästan det... Men man kan ju köpa garn för (växt)färgning. Jag vet dock inte var man köper sånt. Eeeh, jag kanske bara ska låta denhär tråden vara ;) :blahblah:
Senast redigerad av amöba den tis jun 27, 2006 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Om det inte står att det är superwash behandlat, fungerar det då? Vet ju att det är folk här inne som har byxor i roliga färger.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Låter väldigt komplicerat. Funderar på att sticka iallafall och se vad som händer. Sen ner med den i lanolin... hm vi får se om jag hinner sticka lite i Gävle.
Av Barakäringen
amöba skrev:
Elin G skrev:
Misstänkte nästan det... Men man kan ju köpa garn för (växt)färgning. Jag vet dock inte var man köper sånt. Eeeh, jag kanske bara ska låta denhär tråden vara ;) :blahblah:
Sticka först och växtfärga sedan borde funka. Alla yllegarner går att växtfärga, men om färgen ska bli djup måste de betas (behandlas med exempelvis alun) först. Passa på att plocka blad och blommor till sånt nu, ju längre efter midsommar, desto mindre färgämnen i växterna :blahblah:
Av majo0322
Det går att fetta in behandlat ullgarn, men byxorna tar litet längre tid innan de blir sådär riktigt bra. Jag har iof bara testat med Morjärv, som är ett tvättat och färgat, men inte superwashbehandlat ullgarn (men finns i roliga färger).

=))
Maria
Användarens profilbild
Av Kusmi
majo0322 skrev:Det går att fetta in behandlat ullgarn, men byxorna tar litet längre tid innan de blir sådär riktigt bra. Jag har iof bara testat med Morjärv, som är ett tvättat och färgat, men inte superwashbehandlat ullgarn (men finns i roliga färger).

=))
Maria

Vill också se.
Av Petra
Beskrivningar finns bland annat här:

Detta tänkte jag prova på bara jag hittar garn att beställa på något bra ställe. Vill oxå ha lite flerfärgat eller annat än vitt. http://www.tinybirdsorganics.com/soakers/pattern/

http://fernandfaerie.com/freesoakerpattern.html

http://www.ottobredesign.com/en/print/p ... ver_en.pdf

Kolla här vad härliga dom kan bli http://community.livejournal.com/punk_k ... 10889.html
Användarens profilbild
Av amöba
Wow, nu blev jag ju sugen på att skaffa vikblöjor till nästa bebis! Min mamma skulle nog bli jätteglad över att få sticka så ursöta blöjbyxor!
Användarens profilbild
Av Kusmi
amöba skrev:Wow, nu blev jag ju sugen på att skaffa vikblöjor till nästa bebis! Min mamma skulle nog bli jätteglad över att få sticka så ursöta blöjbyxor!
Klart du skall ha vikisar eller formsydda i. Ullbyxor är mysigt!
Användarens profilbild
Av Madde
Jag har stickat blöjbyxor av de mjuka fina superwash-behandlade garnet och fettat in det med lanolin, men det funkar INTE!!! Det tovar inte ihop sej hur jag än misshandlade en lite provlapp, så superwash-behandlat garn behöver ni inte testa...

Annars så har jag stickat blöjor av Peer Gynt-garn! Det är det mjukaste ullgranet jag har hittat och det finns i några roliga färger (även om det inte fanns det i min garnaffär)...

Bild

Detta är "mina" byxor av peer gynt...

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?