Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SnutteNuttan
Visserligen inte sjalrelaterat, men hoppas ändå på lite hjälp. :siishah:

Det är banne mig mycket lättare sagt än gjort. :roll:
Jag har köpt sååå snygga vaxduksbitar för att sy en prylficka att ha ovanför skötbordet men nu har jag tokfastnat. :|
Jag har absolut ingen somhelst aning om hur jag ska klippa till själva "fick-bitarna" för att dom ska sitta rätt.
Eftersom det är vaxduk så töjer sig inte tyget. Därför behöver jag ju större bit för att böja tyget utåt. Comprende? :?

Jag behöver ett mönster på fickor för att detta ska gå vägen och jag har googlat och grejat men hittar nada. :hmm:

Hilfe hilfe kära sjalsystrar!
Användarens profilbild
Av Ester
har svarat med bild i ot-tråden :wink:
Av Talula
Jag har en prylficka i vaxduk full med småpryttlar, mystiska laddare, dammsugarpåsar och annat i städskåpet. De fickorna gjorde jag bara som lappar rätt upp och ned, och det har funkat jättebra.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kanske sånna där bälgfickor kan vara något? (ta en titt på ett par cago/army byxor...)
Av SnutteNuttan
Bälgfickor?

Skulle du vilja utveckla det? :D
Av SnutteNuttan
Talula skrev:Jag har en prylficka i vaxduk full med småpryttlar, mystiska laddare, dammsugarpåsar och annat i städskåpet. De fickorna gjorde jag bara som lappar rätt upp och ned, och det har funkat jättebra.
Kan du inte ta en bild så jag får se hur det blev? :D
Användarens profilbild
Av Lycke
Ska försöka förklara hur jag sydde mina prylfickor, men att beskriva verkar inte vara min grej... Försöker *tar luft*.

Lägg fickan på plats där den ska sitta. Dra in sidorna ca 1 cm och gör en vikning på var sida i nederkant. Sy sömmen. Sy sidosömmarna rakt upp från nederkanten. Det kommer göra att övre kanten står ut som ett u... Förståeligt?! :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?