Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av funshine
Eftersom sambon inte gillar att knyta och jag gillar att sy sitter jag och funderar på en sele.
Ergon är ju skålad i sitsdelen. Skulle ju gå att få till men är det värt extrajobbet.
Sitter barnet bättre/sämre lättare/tyngre att bära kort sagt varför är den skålad?

Vågar inte prova själv då ergons höftbälte är för stort för mig. Är rädd att det slutar med att sele och bebis ligger på golvet. Och att få med sambon på en sjalträff? Njaee kanske inte.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker det är värt det, och det är ju inte såååå mycket extra jobb direkt, du gör ju bara två infodringar så e det klart, så har jag gjort iaf....
Användarens profilbild
Av funshine
hur gjorde du då
tog ett rakt tyg och sydde ihop= smalare nertill
eller
bredare nertill och sydde ihop= lika brett rakt över
Användarens profilbild
Av Panakeia
funshine skrev:hur gjorde du då
tog ett rakt tyg och sydde ihop= smalare nertill
eller
bredare nertill och sydde ihop= lika brett rakt över
alternativ två gjorde jag....
synd att att det e långt tills nästa gång vi ses, anars kunde du ju kikat på min.....
Användarens profilbild
Av EmmaY
Det hade jag gjort helt klart!!
Det var bättr ekomfort iom det...tyckte iaf både jag o Elias....o Elma;)
Användarens profilbild
Av funshine
mm vore ju skoj att träffa några andra föräldrar igen. Får väl bli på nästa boråsträff eller iaf i gbg till 2-årsfirandet. men så länge orkar jag ju inte vänta. vill ju leka nu ju.
Användarens profilbild
Av melon
*viskar* Patapum passar nog bättre än ERGO ifall du är för liten för den...
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag skulle inte lägga ner det extraarbetet eftersom jag har en Ergo classic (ej skålad) som jag tycker är super. Min mei tai är inte heller skålad och avlastar också bra. Jag har testat nya ergon och tycker inte den är bättre, liksom...
Användarens profilbild
Av funshine
melon skrev:*viskar* Patapum passar nog bättre än ERGO ifall du är för liten för den...
Jo jag har ju förstått det men IsakAn ser ju så rolig ut. Borde ju hålla mig sysselsatt lite längre än en ringsjal. sambon skulle nog inte gilla priset på varken patapum eller ergo hellre.
Användarens profilbild
Av melon
funshine skrev:
melon skrev:*viskar* Patapum passar nog bättre än ERGO ifall du är för liten för den...
Jo jag har ju förstått det men IsakAn ser ju så rolig ut. Borde ju hålla mig sysselsatt lite längre än en ringsjal. sambon skulle nog inte gilla priset på varken patapum eller ergo hellre.
Så sant så. Det är ju roligt att sy. Men det lät som om du var tvungen och då ville jag bara tipsa lite... :D
Det brukar ju inte precis vara svårt att hitta nåt att göra av med sin tid på. :wink:
Användarens profilbild
Av funshine
Nej det är inga problem när det finns en dator och en symaskin tillhands.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men du jag kom å tänka på en sak...
Du provade Binas ergo på sjalträffen hos henne va?
Hon hade en bältesförlängare på den så det kanske var därför den inte passade alls. Så jag tror nog att du kan ha en ergo om den är utan bältesförlängare.
Användarens profilbild
Av Panakeia
funshine skrev:mm vore ju skoj att träffa några andra föräldrar igen. Får väl bli på nästa boråsträff eller iaf i gbg till 2-årsfirandet. men så länge orkar jag ju inte vänta. vill ju leka nu ju.
ja som sagt, hit e du alltid välkommen!! :wink: men det är lååååååååånnngt å åka!!
MEn jag kan ta mig till Borås på fredag om de e så?
hum....en sjalträff i borås på freddag kankse...med kort varsel...kankse vore nått?
Användarens profilbild
Av funshine
nu har jag ju bokat med annelie på fredag men om hon går med på det vore det ju roligare med några fler än bara vi två.
var i så fall.
Användarens profilbild
Av Panakeia
funshine skrev:nu har jag ju bokat med annelie på fredag men om hon går med på det vore det ju roligare med några fler än bara vi två.
var i så fall.
jag ska eg. bara till SAndhult, utanför borås, men en tripp till Borås e aldrig fel heller, vart finns det man kan ta vägen?
frälsiskafeet e ju super, om ma nvill va inne, men det e no döden hett därinne i denna värmen gissar jag, så det är nogbättre att sattsa på en picknickträff i nån park nånstanns isf.....
Vart vet du nog bättre än jag?

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?