Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smurfis
Tänkte sy två stycken bärpåsar, och bära i ett kryss. Vilket mönster rekomenderar ni som sytt bärpåse själva? Det verkar ganska lätt, men är samtidigt jättenervös för att misslyckas och förstöra tyget :? ! Ska sy i fleece. Alla tips mottages tacksamt :D ! (sonen väger nästan 9kg nu)
Användarens profilbild
Av EmmaY
Jag tipsar om Bära Näras sida, där finns ett mönster man printar ut, så blir rundningen för baken perfekt:)

Kramis:)
Användarens profilbild
Av smurfis
EmmaY skrev:Jag tipsar om Bära Näras sida, där finns ett mönster man printar ut, så blir rundningen för baken perfekt:)

Kramis:)
Hittade den, men hur använder jag den? :oops:
Användarens profilbild
Av smurfis
tinaw skrev:Har du kollat här? http://www.ida.net/users/stace/images/sewsling.jpg

Mallen visar är halva delen av rundningen på bärpåsen. Vet du hur en bärpåse ser ut och funkar? (det tog mig nämligen ett halvår att lista ut via bilder på internet :D)
Jag vet på ett ungefär :wink: . Har inte sett nån irl... :oops: Men jag tror jag fattar nu med mallen! Åhh, tänk om man var duktig på att sy..
Användarens profilbild
Av smurfis
tinaw skrev:Bärpåse är plättlätt! Det klarar du fint ska du se *pepp* *pepp*
Tack :D ! Jo jag hoppas jag lyckas nu när jag skaffat tyg å allt.. Måste vänta några dagar till bara, kan inte bära sonen ännu efter min blindtarmsoperation..

Inga fler tips :D ?
Användarens profilbild
Av Nova
Om du följer mönstret Tina har på sin egen sida har du mycket god hjälp där.

http://web.bitnet.net/baranara/sidor/barpase.html

Där hittar du en detaljerad sybeskrivning för bärpåsen, beskrivning av hur man syr en vändsöm och en mall för själva rundningen.
Det står allt du behöver tänka på för att lyckas.
Åt vilket håll man ska vända stretchen för att påsen ska bli lyckad tex.

Läs gärna igenom hela instruktionen innan du börjar om du känner dig osäker.

Lycka till nu! :wink:
Användarens profilbild
Av smurfis
Så här blev det :D (detta är 2 stycken bärpåsar)

Bild
Av luxia
Prova att sätta barnet i krysset också, så att påsarna går ner mellan benen. Skulle vara kul att se en bild på det och jämföra. :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Snyggt! 8)

(ångrar lite att jag inte köpt nåt av den där fleecen, hade ju sagt att ajg skulle sy en bärpåse till A ju... :? )
Användarens profilbild
Av smurfis
luxia skrev:Prova att sätta barnet i krysset också, så att påsarna går ner mellan benen. Skulle vara kul att se en bild på det och jämföra. :)
Jag ska göra det :D ! Det var nog så jag tänkt från början. (detta på bilden satte vi på oss lite snabbt för ett foto bara :wink: , kan och ska igentligen inte bära ännu, är ganska nyopererad )
Användarens profilbild
Av smurfis
CrazyMagpie skrev:Snyggt! 8)

(ångrar lite att jag inte köpt nåt av den där fleecen, hade ju sagt att ajg skulle sy en bärpåse till A ju... :? )
Tack :D !

Ja, det där tyget.. Fasiken vad det var tufft att få tag i :shock: ! När jag fick veta att det ens existerade så var det totalslut överallt, och vissa butiker (jag ringde runt :wink: ) sa att det inte skulle komma tillbaka. Det var bara butiken i Uppsala som var riktigt trevliga och tillmötesgående. De sa att det var slut hos grossisten, men skulle komma in igen om ett par månader :roll: . Och då skulle de ringa mig, och skicka en bit HEM till mig :D ! Jag är SÅ lycklig :D !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?