Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu blir jag snart galen *River mitt hår*

Jag håller ju på att klä om en gammal sittvagn men nu ger jag snart upp. Jag är färdig med sitsen och har sytt allt på suffletten som går att sy på maskin och har nu börjat montera fast suffletten och jag blir tokig av att sy fast den för hand. Det tar ju eeeevigheter. Visst var det nån som hade limmat fast den eller har jag drömt det? Tror ni att det håller att limma istället för att sy? Kanske kan man limma först och bara förstärka lite med söm? Vilket lim är bäst, textil eller Karlssons eller kanske kontaktlim?

Hur har ni andra gjort med suffletten?
Användarens profilbild
Av Soffi
Jag köpte textillim, men det var svindyrt och när den tog slut så forsatte jag med karlsson, det funkade bra.
:) Men jag sydde efter att limmet torkat, den ska ju tåla en del. Limmade mest för att det var knepigt att få tyget på plats rätt innan jag sydde. Man kan köpa böjda synålar,då går det mycket fortare, och lättare om man inte vill sy igenom yttertyget.
Användarens profilbild
Av melon
Jag skulle nog sy, men mest för att jag är rädd för starka limångor och bebissugande på det limmade tyget... Och för att det är så kul att sy. :D :wink:
Användarens profilbild
Av Soffi
texillimmet var varningsmärkt!
Användarens profilbild
Av korell
Jag har funderat på om man inte borde kunna sy en underdel och en överdel och sedan sätta på och ihop dem med kardborre/tryckknappar på resp del?

Då kan man ju dessutom ta av och tvätta suffletten.

Förstår ni vad jag menar? :roll:
Användarens profilbild
Av aneeha
Använd föralldel lim som tål minusgrader, annars får du problem i vinter
hälsar en som vet av egen erfarenhet... :oops: :oops:
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tack för goda råd!

Sitter inne i värmen och nålar och klistrar sufflett *svettas*. Gäller att passa på när storkillen är på dagis :D . Ska också inhandla rund nål så att det blir lättare att sy. Har lovat mig själv att det här var absolut sista gången jag ger mig på att klä om en vagn :lol:
Användarens profilbild
Av VenusLi
korell skrev:Jag har funderat på om man inte borde kunna sy en underdel och en överdel och sedan sätta på och ihop dem med kardborre/tryckknappar på resp del?

Då kan man ju dessutom ta av och tvätta suffletten.
Jag har haft en liknade tanke att på suflettstommen sätta fast självhäftande kardborre och sedan sy fast den andra delen på tyget.
Användarens profilbild
Av korell
Ja, om jag kommer till skott ngn gång så tror jag att jag kommer göra ett försök med kardborre på ngt sätt.

Gäller ju bara att hitta den perfekta vagnen först!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?