Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
är det svårt att sy en MT själv?? Alltså om man endast sytt raksöm på gardiner... :oops:
Såg att man kan köpa färdiga sysatser, är det nåt? Vill ha en MT, men inte lägga ut så mycket för den.. Är inte gjord av pengar liksom. Vilket många här verkar vara, med alla sina sjalar.. :shock:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag börjar med att reservera mig, eftersom jag inte har sytt en själv än (det är på projektstadiet). Men jag tror inte att det är särskilt svårt, men antagligen lite pilligt. Eventuellt blir du tvungen att sicksacka lite, men annars är det bara raksömmar på en MT också. :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Inte särskilt svårt.
Men det kräver en stor portion tålamod och mycket tid.
Sedan är det viktigt att vara noggrann tycker jag så att den blir snyggt och hållbart sydd.
Användarens profilbild
Av Plinga
Bissa skrev:Lycka till med MT:andet :D
Katja77 skrev:Är inte gjord av pengar liksom. Vilket många här verkar vara, med alla sina sjalar.. :shock:
det handlar nog mest om vad man prioriterar 8)
Visst gör det det!! och jag älskar min patapum, och är ganska nöjd med bara den egentligen. Vill bara ha något snyggt bärdon till ett bröllop!!

Men om det krävs mycket tålamod, är jag nog inte rätt person att sy... :roll:
Användarens profilbild
Av Plinga
Bissa skrev:
Katja77 skrev:Vill bara ha något snyggt bärdon till ett bröllop!!
en sidenringsjal kanske :D finns att hyra också. kolla in hos stjärnbarn här till höger -->
Nja, vill nog ha en där belastningen ligger lite bättre. har inte riktigt lyckats få en ringsjal att funka. Får ont överallt... Men tack ändå för info! :)
Användarens profilbild
Av Monia
Tyras å Knuts mamma skrev:
Katja77 skrev:
Bissa skrev:Lycka till med MT:andet :D
Katja77 skrev:Är inte gjord av pengar liksom. Vilket många här verkar vara, med alla sina sjalar.. :shock:
det handlar nog mest om vad man prioriterar 8)
Visst gör det det!! och jag älskar min patapum, och är ganska nöjd med bara den egentligen. Vill bara ha något snyggt bärdon till ett bröllop!!

Men om det krävs mycket tålamod, är jag nog inte rätt person att sy... :roll:
Jag sydde en och jag har inget tålamod alls :wink:

Bild

Bild
Jag har inte heller jättemycket tålamod och jag ska sy en. :lol:
Tyra å Knuts mamma - vilken beskrivning har du använt? Den är jättefin!
Användarens profilbild
Av Plinga
Bissa skrev:Jag kommer inte heller överrens med ringsjal :wink: Kan du inte be någon om hjälp med MT:n :mitvit:
Jo, en vänlig själ här på sjalbarn har erbjudit sig att sy. Tänkte bara om det var jätte lätt, kanske man skulle ge sig på det själv!! :) Men vet inte ens om min symaskin är i sina sinnes fulla bruk.. :roll:
Användarens profilbild
Av Plinga
Dorislina skrev:Jag sydde en mei tai ifrån baranara.se. Gick hur bra som helst. Ska tillägga att det enda jag sytt innan (bortsett från syslöjden i skolan :-D) var några snea (skulle bli raka men det var inte lätt just då :-D) gardinkappor.

Bild på maken med mei taien. På andra sidan har jag ett rött tyg med slingor. (finns på baranara.se att se)

Bild
Jätte fin!!
Ska nog beställa en sats iaf. Min mamma är ju sömmerska, iafall det kniper... :help: Kan man sy en utan att ha sett en i verkligeten? menar om jag skickar upp alltihop till mamma i norrland, kan hon då sy den? Beskrivning finns ju, men tänker om den är krånglig eller så?! :mitvit:
Användarens profilbild
Av Nova
Är hon sömmerska är det säkert inga bekymmer.
Beskrivningen är utförlig och bra.

Den blir säkert toppen! :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
Dorislina skrev:Jag hade aldrig sett en mei tai i verkligeheten så jag svarar ja på den frågan!:-D Beskrivningen är superlätt att förstå så jag är övertygad om att du klarar det....och din mamma med såklart!;-)
Okej! Tack för alla era svar!! Känner mig stärkt nu, så ikväll när barnen lagt sig, ska jag undersöka vad jag ska beställa... :D
Användarens profilbild
Av Nova
Lycka till! :D

Du får gärna rapportera sedan hur det gått.
Och en bild på den färdiga MTn är alltid skoj! :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
Nova skrev:Lycka till! :D

Du får gärna rapportera sedan hur det gått.
Och en bild på den färdiga MTn är alltid skoj! :wink:
Visst, OM det blir nåt :roll:
Men det ska det väl bli!! :wink:
Användarens profilbild
Av mejamy
Japp du klarar det!! Jag hade inte heller sytt annat än några få gardiner innan (förutom ett par pocketsar också iof) och jag klarade det! Bara läs noga och gör det steg för steg, så ska du se att det fixsar sig! Det handlar mest om att våga!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?