Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
#9563925
Jag har börjat testa lite olika papperspyssel, som papperspärlor och quilling, då jag på jobbet snubblade över fina notpapper som skulle slängas.

Någon här som pysslar med sånt, eller skulle vilja?

Jag har iallafall experimenterat med olika DIY-verktyg, då de billiga inte såg ut som jag ville och de dyrare var just det.
Inget av de DIY jag testade föll mig i smaken, men sen hittade jag något som heter rörsprint på Jula och sambon köpte en sats i blandade storlekar.
Nu har jag med hjälp av en rundstav jag hade hemma och dessa rörsprintar en uppsättning quillingverktyg som jag gillar! :vågen:
Jag tänkte lägga upp en bild på Pinterest och kan efter det länka hit om någon vill se.

Är det någon här som skulle vilja testa på att göra papperspärlor, eller quilling, så finns det rörsprintar över här hemma, så jag kan skicka om så önskas!
Användarens profilbild
Av zink
#9563932
CAKirre skrev:Jag tänkte lägga upp en bild på Pinterest och kan efter det länka hit om någon vill se.
Vill se! Låter spännande :D
Användarens profilbild
Av zink
#9563933
Aha!

"The name quilling is thought to come from the origin of the art; birds' feathers, or quills, were used to coil the strips of paper around. The art of quilling has been around for centuries, with a remarkably varied historical background spanning across continents."
Användarens profilbild
Av zink
#9563934
Hehe, quilla vaginor är tydligen en grej. Hantverket quilling lämpar sig för det. Men även katter. Pussy som pussy.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9563936
zink skrev:
CAKirre skrev:Jag tänkte lägga upp en bild på Pinterest och kan efter det länka hit om någon vill se.
Vill se! Låter spännande :D
Nu lyckades jag av någon anledning inte få fram bildlänk en, så jag gör det enkelt för mig https://pin.it/bZPrDGr
Där kan man se verktygen jag gjort. Tösen och tillbringade ett par timmar igår med att göra pärlor och lite annat, så de funkar bra.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9563938
zink skrev:Hehe, quilla vaginor är tydligen en grej. Hantverket quilling lämpar sig för det. Men även katter. Pussy som pussy.

Haha! :Hahaa:
Det har jag faktiskt inte testat. Har mest gjort papperspärlor och små muggar till Tösens leksaker. Jag ska i helgen försöka göra en panflöjt till en musikmus jag tänkte ge bort, vet inte riktigt om det räknas som quilling, men jag kommer ju använda verktygen och den tekniken. Sen återstår att se om jag lyckas...
Användarens profilbild
Av Fryle
#9563940
zink skrev:Hehe, quilla vaginor är tydligen en grej. Hantverket quilling lämpar sig för det. Men även katter. Pussy som pussy.
Jag ser gärna en bild på detta. 8) :lol:
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9563941
Fryle skrev:
zink skrev:Hehe, quilla vaginor är tydligen en grej. Hantverket quilling lämpar sig för det. Men även katter. Pussy som pussy.
Jag ser gärna en bild på detta. 8) :lol:
Jag lyckas inte hitta någon bild, så jag väntar också med spänning. Hittar quillad anatomi, typ hjärtan och genomsnitt av kroppar, men inga vaginor. (Söker jag på "quilling vagina" så får jag upp en massa bilder på sexdockor... :siishah: )
Användarens profilbild
Av zink
#9563945
CAKirre skrev:
Fryle skrev:
zink skrev:Hehe, quilla vaginor är tydligen en grej. Hantverket quilling lämpar sig för det. Men även katter. Pussy som pussy.
Jag ser gärna en bild på detta. 8) :lol:
Jag lyckas inte hitta någon bild, så jag väntar också med spänning. Hittar quillad anatomi, typ hjärtan och genomsnitt av kroppar, men inga vaginor. (Söker jag på "quilling vagina" så får jag upp en massa bilder på sexdockor... :siishah: )
Jag trodde jag skulle drabbas av det men nix. Ska leta.

Som pausmusik hur man viker en vagina med origami

https://www.youtube.com/watch?v=f2DxjjwN7F0
Användarens profilbild
Av zink
#9563946
Bild

Bild

"First word I've every quilled. Sorry Mum."
Användarens profilbild
Av zink
#9563949
Nu när jag kollat närmre på mina sökträffar så ser jag att jag slarvtittade, det är en massa andra tekniker än just quilling typ lera m m. Men minst en stämde i alla fall.
Användarens profilbild
Av zink
#9563952
Jus ja. Det är jobbdatorn jag sitter vid å söker (har bara den nu). Ska nog rensa sökhistoriken...
Användarens profilbild
Av Fryle
#9563954
zink skrev:Jus ja. Det är jobbdatorn jag sitter vid å söker (har bara den nu). Ska nog rensa sökhistoriken...
:Hahaa:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?