Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
#9562838
Jag har klippt till sulor av filtad återbruksull (ullpläd, nålfilt och stickat sittunderlag som jag tovat i tvättmaskin). Jag tänkte sy sicksacksöm med jeanstråd några varv för att göra sulorna lite stadigare och det gick bra med de tunnaste sulorna, men när jag skulle sy i de tjockare (5-7 mm) tog det tvärstopp, nålen går inte ens igenom. Behöver jag ändra trådspänning? Byta nål och till vilken i så fall? Jeansnål? Jag har en Janome Easy Jeans 22 om det har betydelse.
Användarens profilbild
Av funshine
#9562948
Tror att den maskinen är en av de stadigare så går inte det är det nog kört. Frågan är varför du vill göra den stadigare? Om de är så tjock och ligger i en sko så lär de inte kunna flytta sig och därmed inte bli någon större deformation. Möjligen skulle vikten av foten filta dem hårdare men det borde inte direkt vara en nackdel.
Om du verkligen vill ha dem stabilare så prova att nålfilta lagren tätare tillsammans för hand. De nålarna är väldigt tunna och vassa så de borde ha en chans att komma igenom. Dock är de ju samtidigt extremt sköra så detkan vara så att det inte heller går.
Av BaraSara
#9562949
Det ordnade sig efter att jag hittat en nål för tjocka stretchtyger i sylådan. Jag upplever att sulorna trots sin tjocklek är ganska sladdriga och kan följa med när man tar av sig skorna. Inget problem för mig, men i ungarnas skor behöver de ligga still. Ska kanske testa att nålfilta ett par sulor till mig själv, för jag hade tänkt sy ihop två tunnare sulor, men det är ju smart att nålfilta ihop dem.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?