- sön jun 04, 2006 14:46
Funderade lite på formen på långsjalar igår då jag försökte knyta ihop sambon och bebisen. 70 cm bredd behövs ju på mitten till smokingbältet men sedan blir det ju knöligt när man gör krysset. Visst är han ju ff ganska liten men så mkt tyg lär ju knappast behövas. Går ju att vika dubbelt men då blir det ju svårare att spänna åt kanterna olika mkt.
Funderade en stund på saken.
Varför görs inte sjalen elliptisk fast med spetsiga ändar(som ett öga). Funkar det dåligt dvs. har jag glömt att tänka på ngt. eller är det så att det bara är jobbigare att klippa och fålla?
Eller är det helt enkelt så att jag har för mkt fritid och tänker för mkt. Eller för lite fritid, för att testa själv borde ju lösa frågan ganska omgående.
Funderade en stund på saken.
Varför görs inte sjalen elliptisk fast med spetsiga ändar(som ett öga). Funkar det dåligt dvs. har jag glömt att tänka på ngt. eller är det så att det bara är jobbigare att klippa och fålla?
Eller är det helt enkelt så att jag har för mkt fritid och tänker för mkt. Eller för lite fritid, för att testa själv borde ju lösa frågan ganska omgående.