Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
(Har ställt den här frågan på sysidan också, men inte fått så många svar, så jag frågar här också)

Jag syr rätt mycket i trikå just nu och börjar verkligen känna mig sugen på en overlock. Att jag ska ha en 4-trådig och med flatlock har jag fått klart för mig. Problemet är att jag har verkligen inga pengar. Jag måste alltså försöka spara ihop till en och frågan är hur länge jag ska hålla på. Min man tycker att overlockmaskiner ser väldigt komplicerade ut och trodde därör att man måste köpa en dyr, eftersom de billiga bara skulle gå sönder :roll: . Så jag vänder mig till er, oh allvetande sjalbarnsexperter :lol:, vad har ni för maskiner, vad kostade de och kan ni rekommendera dem? :help:
Användarens profilbild
Av Blixa
Det vill jag också veta eftersom vi på allvar börjat se ett symaskinsbehov här hemma. Ingen hjälp från mig mer än en liten puff :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Mitt råd är att titta på en begagnad av något välkänt märke som Pfaff eller Husquarna. Det är bättre med en begagnad märkesmaskin än en ny billig maskin av något konstigt märke.
Gå till symaskinsaffärer och ta med olika tyger att provsy i. Jättetunna trikåtyger, tjockt joggingtyg, fleece, baddräktstyg, jag så många olika sorter som möjligt. En bra maskin kan sy i det mesta utan att man ska behöva ändra en massa inställningar.

Mitt bästa tips är att maskinen ska ha diffrentialmatning. Det betyder att den har två uppsättningar matartänder som man kan ställa in så att dom arbetar olika fort. Om man t.ex. syr i ett tyg som sträcker sig så att det blir vågigt ställer man in så att den bakre jobbar långsammare än den främre och då slipper man att det drar ut sig.
Det kan också användas om man vill ha en vågig kant, som en liten volang. Då låter man den bakre arbeta fortare så att tyget sträcks ut samtidigt som man syr.
Lycka till med köpet!
När man väl börjat sy med overlock klarar man sig inte utan :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?