Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har hittat ett väldigt fint mönster på en dopklänning, men är osäker på vilket material vi ska välja. Det är en rätt enkel klänning med en sjömanskrage och sambon vill gärna göra kragen rätt, sjöofficer som han är. :wink:
I mönstret är tyget Thaisiden och det ser väldigt fint ut, men där går färgerna ton i ton och risken att de ska färga varandra är nog inte så stora.

Vi vill gärna använda ett material som står emot tidens tand, om det skulle vara någonting som kan komma att användas igen.

Vad skulle ni välja för material? Eller ni som har dopklänningar, vad har ni för material i dem?

Bomull, lin, eller siden är väl de alternativ som finns?
Vi har en som min mormor sydde till mig i bomull, typ lakansväv med broderier i bomull. Det smarta med det är att den går att koka för att bli vit igen. Den är fortfarande jättefin nu 43 år senare!
Annars skulle jag också välja linne, det är också så fint!
Vår dopklänning har min mormor sytt. Den är i bomull med spets, jättefin.

Tror att thaisiden blir fint men siden är ju inte så lättvättat och det finns ju risk att det blir kräkfläckar på klänningen kanske. Så jag skulle välja ett lättvättat material som bomull eller linne.
Ja, både bomull och lin har ju fina egenskaper. Färgerna kommer att bli vitt och blått.

Siden glänser väldigt fint och är mjukt, det finns ju siden som tål handtvätt och ska vi ha siden blir det ju en sådan. Typ sandtvättat siden.

Får nog bli en tur till Gittes, de har nog bäst sortiment på linnetyger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?