Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smyfröken
Jag har en vit ulloverall till lillskrutt med 80% ull. Men det är gulnad på kragen och har fläckar på knäna efter krypning och BLW :) Den är ganska nopprig också. Men det är bara ett estetiskt problem, den är fullt funktionsduglig och har mycket mer att ge. Vill bara snygga till den lite.. :)

Hur ska jag göra om jag vill färga den med gurkmeja? Jag är rädd att den ska tova sig.. Kan det bli så? Aldrig färgat ull förr.. :oops:

:help:
Av Ponyo
Smyfröken skrev:Jag har en vit ulloverall till lillskrutt med 80% ull. Men det är gulnad på kragen och har fläckar på knäna efter krypning och BLW :) Den är ganska nopprig också. Men det är bara ett estetiskt problem, den är fullt funktionsduglig och har mycket mer att ge. Vill bara snygga till den lite.. :)

Hur ska jag göra om jag vill färga den med gurkmeja? Jag är rädd att den ska tova sig.. Kan det bli så? Aldrig färgat ull förr.. :oops:

:help:
Om du ska växtfärga bör du beta med alun. Annars lär färgen inte fastna.
Själv tycker jag att det är svårt att färga hela plagg. De blir gärna lite fläckiga då.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?