Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Jag hittade ett fint mönster på en barnoverall i en tidning, och det står att man ska använda "kokt ull". Vad är det för typ av material? Gissar att det skiljer sig från vadmal (då det kanske är för sticksigt för barnkläder):

Dessutom tycker de att man ska fodra med bomull. Men förtar det inte lite effekten av ullens egenskaper? Vad kan man fodra med istället? Eller behöver man fodra? Gissar att det är för mjukhetens skull man gör det.
Användarens profilbild
Av Kristina
Är det ibte typ samma som filtad ull? Du kan ju fodra med ulltrikå?
Av nano
Fodra med siden tänker jag? Dyrt iofs....
Av Smultronbarn
Okej, då vet jag lite mer! Tackar! Kokt ull är alltså inte lika tätt som vadmal men säkert mjukare. :tumup:

Ullfrotté har jag lite liggandes, men klurar på om jag inte ska göra overallen helt i ullfrotté och strunta i kokullen så länge. För tänker att har men en vinteroverall eller skaloverall på så borde det funka bra ändå. :tumup: (Här är det ju tyvärr inte så ofta kall-torr vinter utan mer kall-fuktig.)
Användarens profilbild
Av Andelle
Kokt ull är nog nästan eller lika tätt som vadmal, det finns nog olika tjocklekar och kvaliteter. Overall i ullfrotté låter jättemysigt :tumup:
Av Smultronbarn
Andelle skrev:Kokt ull är nog nästan eller lika tätt som vadmal, det finns nog olika tjocklekar och kvaliteter. Overall i ullfrotté låter jättemysigt :tumup:
Då kör jag på det! :tumup:

När jag nån gång kommer till en tygaffär ska jag be att få klämma och känna lite på ullen då, så vet jag. Tät ull är ju bättre mot väta och vind tänker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?