Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja, som rubriken lyder. Jag är KASS på att sticka och har inget tålamod med det. Virka har jag aldrig ens lärt mig, men hur svårt är det? Är det görbart att lära sig virka och virka en söt bebisoverall innan mars?

Bild
Jag har inte virkat som vuxen, men i skolan virkade vi mycket. Jag minns det inte som svårt, om det inte var spetsar och massa luftmaskor osv. Så jag tror helt klart det är görbart om du verkligen vill. Men jag tror du ska börja med en grytlapp eller något annat "enkelt" så du får in din stil. Annars kan det bli väldigt tydligt var du började, med kanske lite annan struktur eftersom du förbättras snabbt. Tänker jag.
Jag blir lite inspirerad, kanske måste testa att virka lite igen. Skulle behöva ett handtagsskydd till plättjärnet.
Personligen tycker jag det är enklare att virka än att sticka, iaf om man låter bli ulliga garner, fördelen med att virka är att man kan lägga ifrån sig den utan att vara rädd att tappa maskor och så länge man räknar så borde det inte vara några problem. Jag tror att om du ger dig på att titta några bra instruktionsvideos på youtube och har tålamod så kommer du att klara att virka den där overallen.

Hade kurser med barn för några år sedan och på 4-5 ggr kunde barnen virka och hade fått ihop någon liten amigurami.

Testa med ett litet projekt först en grytlapp eller liknande med lite tjockare garn och större virknål :-)
Vetigt att börja med något enklare. Och om du gör en grytlapp så kom ihåg att lägga ut (?) och om inte så skaffa et resårband så har du en finfin näsvärmare. En sån gjorde jag i skolan som barn 8) :floet2: #kreativalösningar
zink skrev:Vetigt att börja med något enklare. Och om du gör en grytlapp så kom ihåg att lägga ut (?) och om inte så skaffa et resårband så har du en finfin näsvärmare. En sån gjorde jag i skolan som barn 8) :floet2: #kreativalösningar

Lägga ut? :hmm:

Ja jag ska nog börja med nåt enklare än den där overallen. :lol: Och kolla på youtube. Vad heter virka på engelska?
Mary_Cherry skrev:Lägga ut? :hmm:
Eh, ja du ska nog inte lyssna på mig som sagt... (Det kanske inte ens heter så när man virkar, är det när man stickar?)

Men...
Perovskaija skrev:Jag tycker det är svårt att virka runt
...det känns skönt att jag inte är ensam!

Men o mman inte gör fler och fler maskor per varv ("lägga ut"?) så blir det ju inte en platt grej utan en skålformad alltså.
Jag avskyr virkade grytlappar! Det är verkligen brännrisk om det är glest och håligt... Jag hivade ut alla sådana.

Men så såg jag hur svärmor gjorde! Hon tråcklade ihop dem till dubbla och hon körde med fyrkanter så då vred hon dem ju 90 grader så att det var ännu midre risk för glepor. Åsså virkade hon dessutom tätt.

Men varning för virkade och stickade grytlappar tycker jag då - men det går att ordna! :tumup:
zink skrev:
Eh, ja du ska nog inte lyssna på mig som sagt... (Det kanske inte ens heter så när man virkar, är det när man stickar?)

Men...

Men o mman inte gör fler och fler maskor per varv ("lägga ut"?) så blir det ju inte en platt grej utan en skålformad alltså.
Hahaha, nu fick TS verkligen de bästa rådgivarna som finns att få :app:
Jag har förstått att om man virkar stolpar och vill ha en platt grej så är det bra att virka några luftmaskor vid vändningen, så att man liksom kommer i höjd med stolparna.
Perovskaija skrev:
zink skrev:

Men...

Hahaha, nu fick TS verkligen de bästa rådgivarna som finns att få :app:
Jag har förstått att om man virkar stolpar och vill ha en platt grej så är det bra att virka några luftmaskor vid vändningen, så att man liksom kommer i höjd med stolparna.
Ja nu känner jag verkligen att jag har koll på det här med virkning. ;) Virkade grytlappar har jag massor, men de har min mormor gjort, de är jämna och täta och fina.
zink lägga ut - öka kanske? :-)))

Mary_cherry vill du inte ha grytlappar, så virka antingen en hålfilt till bebis alt. en med mormorsrutor. Fördelen med mormorsrutor är att de blir klara väldigt väldigt snabbt och man känner sig väldigt händig och duktig, sedan blir det ju superfint också.

Gissar att du inte finns i närheten av Örebro för då hade jag kunnat hjälpa dig att komma igång om du hade velat
MammaMuckla skrev:zink lägga ut - öka kanske? :-)))

Mary_cherry vill du inte ha grytlappar, så virka antingen en hålfilt till bebis alt. en med mormorsrutor. Fördelen med mormorsrutor är att de blir klara väldigt väldigt snabbt och man känner sig väldigt händig och duktig, sedan blir det ju superfint också.

Gissar att du inte finns i närheten av Örebro för då hade jag kunnat hjälpa dig att komma igång om du hade velat
en filt, bra idé, de där med mormorsrutor är ju väldigt fina så en sån får det bli. :D Starthjälp hade varit väldigt trevligt, synd att det är så långt till Örebro från Umeå.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?