Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lancce
Jag har en Ergobaby sele och jag tycker det blir så ohyggligt varmt mellan mig och barnet. Samma problem borde ju för övrigt gälla oavsett bärverktyg. Testade en Babybjörn One och dom har faktiskt löst det snyggt med något mesh tyg mellan den som bär och barnet. Någon som har något tips om något liknande man kan köpa och lägga emellan för att hålla sig och dottern sval? Har testat med en liten handduk men helst skulle man vilja ha något lite mer luftigt, lite tjockare mesh aktigt som man kan slänga in.
Användarens profilbild
Av zink
Funderar :hmm: och puffar upp din fråga.

Vi bar i sele och trikåsjal innan dess. Det var en varmsommar och jag är väldigt varmlivad. Men upplevde aldrig det behovet.

I en sele har man ju inget mellan sig och barnet, hur kommer meshen in där? För att skapa lite avstånd mellan de två kropparna på något sätt? Får kolla in en bild av Baby One :D

I en sjal skulle en mesh bit behövas på precis srätt ställe?

Vi löste det med en gauze ("gås" kallad här inne som slang) som sjal sedan :tumup: Den väven är ju tunn!

Och i selen (Patapum) upplevde vi inget sådan problem. Kan det bero på om man har syntetmaterial på sig eller barnet?
Användarens profilbild
Av zink
Aha, barnet är inte kropp mot kropp alltså! Utan nedstoppad i en rygga skulle man kunna säga?

Bild

Hm, spontant så missar man ju en del av själva grejen med att bära nära? :hmm:

Jag tycker av bilden att det ser klumpigt ut? Men du har ju testat båda!

Vi hade f ö en Ergo först men bytte till en Patapum. Men det berodde på att vi tyckte at Ergon var klumpig (då 2007) när det gällde de vadderade remmarna och även fickan. Patapum är väldigt avskaöad och går att fälla ihop när den inte används. Nu finns det än fler märken ju...

(Jag hade missat/glömt at babybjörn gjort en variant av en ergonomisk sele. Lite mera grodposition, ryggbärande och större barn. Har inte sett ngn live tror jag, inte på ryggen i a f.)
Användarens profilbild
Av zink
Jag trodde at detta var en bärposition :shock: men det var steget innan man svänger runt barnet upp på ryggen ju :lol:

Bild
Användarens profilbild
Av kamalot
Jag har hört om folk som köper kyldykar för hund och lägger mellan sig själv och barnet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?