Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blixa
Nu har jag tagit mod till mig och köpt två paket färg och en massa salt för att rosa pärlan ska kunna bli olivgrön. Frågan är bara om jag ska färga på 40 eller 60 grader. Gissar att tyget klarar 60 eftersom det är bomull men gör det någon skillnad för hur färgen blir? Håller den kanske bättre t o m?

Sannasmamma: Färgade inte du en likadan sjal brun för ett tag sedan? Hur gjorde du?
Senast redigerad av Blixa den sön maj 28, 2006 15:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag färgade på 60, jag gör nog alltid det. Jag har fått för mig att det är bättre!
Av belinda
jag har precis färgat en pearlsjal brun, det gjorde jag på 40 grader, blev mycket bra resultat. färgade med Nitor färg, kommer inte ihåg om det går att färga på låga temperaturer med Herdins.
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack för hjälpen!
Jag har köpt nitor-färg och på paketet står det att det färgar redan från 40 grader och ovan som jag är så gjorde det mig osäker. Det kanske var så förut att man var tvungen att färga på 60 :hmm: :mitvit:
Skönt att veta att det verkar fungera oavsett vilken temperatur det blir. Nu måste jag bara tvätta sjalen först, sedan blir det färga av :D
Användarens profilbild
Av Blixa
Nu ligger sjalen och en solhatt i maskinen. Det blev 60 grader och oförmögen som jag tydligen är att läsa instruktioner så var allt torrt när jag startade maskinen :oops: . Undrar om det blir fläckigt nu?

Återkommer med bild om det inte blir alltför gräsligt. :roll:
Av belinda
åhå vad spännande, det går nog bra ändå :D du måste visa de oliviga resultaten sen!
Användarens profilbild
Av Blixa
Nu är sjalen nästan nästan torr efter lite tumling och strykning. Eftersom jag är värdelös på att vänta och Hektor sover, fick jag knyta in den betydligt mindre apan Charlie istället :lol:
Färgen blev jättefin och alldeles jämn, trots att jag missade att tyget skulle varit blött.

Bild

Nu ångrar jag att jag inte såg till att köpa Pearl-tyg när det fanns snälla sjalbarnare som köpte loss innan tyget försvann. Det är ett underbart sjaltyg och jag skulle vilja ha fler sådana sjalar i olika längder. Den här är egentligen lite för lång för mig men är väl mest tänkt till maken.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
uj vad fin den blev!!! :shock:

...jag borde vara mer förvånad över att jag inte själv kom på att färga den :duh: 8)

mmm...myyyyssssjalen :loving:
Användarens profilbild
Av Blixa
norkmedoo skrev:uj vad fin den blev!!! :shock:

mmm...myyyyssssjalen :loving:
Den är nästan favorit just nu (om den inte var för lång) mjuk och go och snygg. Det vävda mönstret gör sig väldigt bra i olivgrönt.

Jag får tacka och bocka för att jag fick ta över sjalen :vågen: Tack Norkmedoo!
Användarens profilbild
Av solängel
Fin blev den!
Ska snart sy en egen pearl-sjal, men jag vet inte om den ska få fortsätta vara jordgubbsglassrosa eller ej...
Användarens profilbild
Av annikar
Oj, vad fin den blev!!! Passar nog jättebra på er :D
Jag är också jättenyfiken på perl-tyget, det verkar ju perfekt :roll:

Vi ses väl snart hoppas jag!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hmmm, grönt var ju snyggt! Kanske måste jag köpa lite mer tyg... Har 5 m blå pärla som ska bli en brun och en svart sjal, men jag tror nästan att jag behöver en grön också... :Hahaa:
Av belinda
vad fin den blev, sommrig färg! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?