Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har upptäckt att mina små har ca 10 cm mindre midja än i mått-tabellerna (inte konstigt att resårerna har blivit helt knasiga när jag inte provat in dem... :lol:)

Är det bara vi eller är det mått-tabellerna det är fel på?

Noah strl 74 har 42 cm midja
Thilda strl 86 har 44 cm midja
Samuel strl 120 53 cm midja

Nån som har lust att mäta hos er?
Senast redigerad av tinaw den tor maj 25, 2006 11:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ska man mäta mitt på själva tjockismagen där det är som störst? :mitvit:

isåfall har atlas ca 50 cm 8) . han har storlek 80, på väg mot 86 (79 cm lång är han).
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Selma stl 134: 57 cm
Edith stl 110: 53 cm
Gabriel stl 80: 53 cm :shock:

Jag har mätt i höjd med naveln.
Flickorna har båda svårt att hitta byxor som är långa nog men inte för stora i midjan, särskilt Selma som är pipplig med kläder :? Fast hon har ju byxorna betydligt längre ner än över naveln och Edith har dille på att saker absolut inte får sitta på naveln så det här måttet säger kanske inte så mycket ändå :hellu: Gabriel har inga såna problem än så länge :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Min plutt är 79 cm lång, har storlek 80
och ett midjemått på drygt 55 cm.

Storebror, storlek 98, 62 cm runt midjan.
Senast redigerad av Nova den tor maj 25, 2006 09:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Karin har stl 74 och i navelhöjd är hon 44 runt midjan.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Det skiljer flera cm på om jag mäter ligande eller sittande baby. Men 46cm på tjockaste stället på en liggande baby. I navelhöjd. Under putmagen blir det 45.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag mäter nog där det är som smalast fast störst liksom... där midjan på byxorna kommer att hamna, i navelhöjd nånstans.

Märkligt att det skiljer så mycket. Jag visste att det var mycket, men inte SÅ mycket. Tänkte att min resår var slapp eller nåt :lol:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Sanna har 51 centimeter och storlek 86. Som en gasell :lol:
Användarens profilbild
Av Summer
Lillillen har 48-49 i midjan (han andas ;))
Men alltså han var 73cm lång och vägde 8960g 060427 och nu borde han ha växt till sig lite till och det känns som om han har så stora kläder jämfört med er andra som skrivit här. 74 är urväxt, 74/80 likaså, vi kör 80 (gjort ett tag) och börjar köpa en del i 86 nu... (när ska det lugna ner sig?)
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Tyras å Knuts mamma skrev:
Summer skrev:Lillillen har 48-49 i midjan (han andas ;))
Men alltså han var 73cm lång och vägde 8960g 060427 och nu borde han ha växt till sig lite till och det känns som om han har så stora kläder jämfört med er andra som skrivit här. 74 är urväxt, 74/80 likaså, vi kör 80 (gjort ett tag) och börjar köpa en del i 86 nu... (när ska det lugna ner sig?)
Det beror på vart kläderna är köpta också, Knuts 80 är egentligen för små, men de flesta kläder vi har därefter är i storlek 90 och de är lite stora, i tröjor har han däremot fått ta över Tyras gamla 86/92. Han började ha storlek 80 i slutet av förra sommaren/förhösten, då han inte var alls gammal alltså. Efter ett år tycker jag det börjar stanna av lite iaf.
Håller med ToKm till viss del men sen beror det ju på hur man vill att kläderna ska sitta oxå. Jag hatar att behöva vika upp byxorna nertill på barnen så då använder jag lite mindre storlekar. Elmer har nog 74 i de flesta byxor, 80 i några o 86 i nåt par som är köpta på tjejavdelningen (jupp, det är skillnad). Tröjor allt från 74 till 92. Storebror som blir 4 har tröjor i 86-104 o byxor i 92-104 tror jag.

Midjan.......mätt på sovande liggande snart 2-åring på 9600g/77 cm => ca 42-43 cm.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
När Albert står upp är han 41 cm runt midjan (navelhöjd).
Vad han har för storlek är svårt att säga, på bodys har vi börjat köpa 80, på tröjor räcker 74, de byxor som är lagom är 68 fast han har en hel del som han fortfarande kan ha i 62...*puh* Så han snittar väl på 74 :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?