Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi ska på ett familjeläger om några veckor och jag ska då hålla i en eftermiddag då vi ska tova sittunderlag. Det brukar vara runt 40 personer bestående av barn (mellan fem och femton) med synskada och deras familjer.

Jag tänkte att vi köper färdiga kardflor, gärna i två olika färger. Vad behöver vi mer än vatten och såpa? Hur nödvändiga är tvättbrädor?

Jag tänkte ta med några papprullar från jobbet och byggplast, så kan man också valka genom att rulla det på dem och sedan rulla på golvet med fötterna. (Så gjorde vi när jag gick kurs hors Yvonne Bävman.)

Tips på ställen som eventuellt kan låna ut tvättbrädor? Och några kardor? (Jag tänkte ta med lite okardad ull (någon som har lite till salu?) för att de skulle få prova på kardning, men sittunderlagen tillverkar vi av kardflor.)

Tips på bra inköpsställen för kardflor?

Annat vi bör tänka på?
Senast redigerad av Fryle den sön maj 25, 2014 18:36, redigerad totalt 1 gånger.
Kan vara bra att ha lite förkläden och tex diskbaljor eller hinkar att skölja i sen. Sen behöver man också handdukar också, att krama ur det tovade i sen har jag för mig.

Har bara varit på "prova-på-tovning" här på kulturhuset, och då gjorde vi mindre saker än sittdyna - men roligt var det! :D Fick nån lista över bra ställen att köpa tex kardflor på, ska se om jag har kvar den.

Finns det kanske nån slöjdförening eller nåt museum i närheten som kan tänka sig ha både kardor och tvättbräden och låna ut?
Tvättbrädor tänker jag inte är nödvändiga om det inte är så att de finns lätt tillgängliga.

Bambujalusier kan också funka bra att tova plattor med. Först tovar man för hand så att floren fäster ihop till en platta, sen in i bamburullen. Gäller bara att komma ihåg att rulla upp och vända på plattan regelbundet så att den inte tovar fast i jalusit! ;)
CrazyMagpie skrev:Tvättbrädor tänker jag inte är nödvändiga om det inte är så att de finns lätt tillgängliga.

Bambujalusier kan också funka bra att tova plattor med. Först tovar man för hand så att floren fäster ihop till en platta, sen in i bamburullen. Gäller bara att komma ihåg att rulla upp och vända på plattan regelbundet så att den inte tovar fast i jalusit! ;)
Sådana där sushiträsaker?
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:Tvättbrädor tänker jag inte är nödvändiga om det inte är så att de finns lätt tillgängliga.

Sådana där sushiträsaker?
Japp, de funkar fint till mindre saker, även ex. om du vill tova ihop skirt siden + ull. :tumup:

Sen går det att ta bambujalusier som säljs som rullgardiner (fast du klipper bort upphäng och snören så att du bara har själv rullen kvar) för tovning av större saker.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?