Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Eloem
Ja, jag kan ju inget om detta och har aldrig provat men behöver korgar så varför inte göra själv? Nå'n som har erfarenhet inom området? Vilka material kan användas, jag tänker främst på naturmaterial som man kan plocka själv ute, inte plastpåsar och sånt. Vad ska man tänka på? Och hur skiljer man tex ett pilskott från en björnbärspinne? Jag tycker det är så svårt att se skillnad på allt som växer i vår snårskog. Man kanske kan använda fjolårets björnbärspinnar till och med, eller?
Tass för en eventuell ny spännanse hobby. Jag vet inte något om korgflätning annat än att de bör vara flexibla men skulle starkt avråda från björnbär. De är väldigt taggiga och det vore väldigt obehagligt att både plocka och fläta.
Att välja ett bra material som är mjukt när man flätar och hårt när man är färdig är mitt enda tips. Kanske kan du lägga pinnarna i blöt i badkaret så att de är medgörliga när du ska fläta?

När man gör svepaskar så lägger man själva det som blir "svepet" i blöt, och har för mig att det ska bli genomblött så att man kan böja ordentligt och sy ihop det till en cirkel.

De här lät jätteroligt med korgflätning, känns som något man borde prova på! :D

Såg att du fått tips om 365-sidan, och jag hittade en artikel om korgflätning på Alternativ.nu (i deras handbok). Där fanns en liten lista på bra material att fläta med i alla fall.

http://www.alternativ.nu/handbok/hantve ... tning.html
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?