Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Jag håller på med ett par Pulsvärmare med pärlor som ska stickas in men de blir ibland på framsidan och ibland på baksidan. Jag tycker jag är noggrann och gör likadant varje gång men olika blir det.

Jag har trätt upp alla pärlor på garnet och sedan stickar jag med det där de ska vara...

Tips mottages tacksamt :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Ja, virknål som man trär på pärlan på maskan med innan man stickar är överlägset bästa sättet! :)
Av petwol
isbl skrev:Det ska finnas någon teknik där man använder en tunn virknålen för att få på pärlorna, då hamnar de liksom runt själva maskan istället för i den, om du förstår :hmm:

Edit:hittade beskrivning här:
http://www.sticka.org/_data/documents/I ... parlor.pdf
Fattade ingenting av din beskrivning :lol: men pdf-filen var ju superbra. Så nu förstår jag precis :tumup:

Men det känns lite omständigt :hmm: jag har 310 pärlor som ska stickas in. Känns som att de kommer att ta väldigt lång tid eller, är det en vanegrej? Fast å andra sidan blir det inte så bra nu när hälften av pärlorna kommer på fel sida. Det är ju också lite jobbigt att flytta all pärlor efter hand som jag stickar...
Användarens profilbild
Av isbl
petwol skrev:
isbl skrev:Det ska finnas någon teknik där man använder en tunn virknålen för att få på pärlorna, då hamnar de liksom runt själva maskan istället för i den, om du förstår :hmm:

Fattade ingenting av din beskrivning :lol: men pdf-filen var ju superbra. Så nu förstår jag precis :tumup:

Men det känns lite omständigt :hmm: jag har 310 pärlor som ska stickas in. Känns som att de kommer att ta väldigt lång tid eller, är det en vanegrej? Fast å andra sidan blir det inte så bra nu när hälften av pärlorna kommer på fel sida. Det är ju också lite jobbigt att flytta all pärlor efter hand som jag stickar...
Heh :rodna: skyller på att jag aldrig själv använt tekniken.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
petwol skrev:

Det är en vanesak. Jag sitter alltid med virknålen i urringningen och pärlorna på ett lock så att jag har dem lättillgängliga :P Det går fort när man kommit in i det och det är mycket smidigare än att ha alla på tråden....
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
petwol skrev:Jag håller på med ett par Pulsvärmare med pärlor som ska stickas in men de blir ibland på framsidan och ibland på baksidan. Jag tycker jag är noggrann och gör likadant varje gång men olika blir det.

Jag har trätt upp alla pärlor på garnet och sedan stickar jag med det där de ska vara...

Tips mottages tacksamt :tumup:
Hamnar de fel (kan ibland glida om maskorna är lite lösa tycker jag, även om de är frampetade i rätt ordning från rätt sida) så är det bara att peta dem rätt i efterhand! :tumup:

Till pärlstickade pulsvärmare (sånna rätstickade som stickas på tvären) tycker jag att det är lättast att ha dem på garnet så som det beskrivs i insturktionerna) Till ex. sjalar där det sitter pärlor lite här och var och de gärna får synas även på baksidan gillar jag när man sätter på dem på maskorna lite allt eftersom.

Finns ett tillfälle för alla tekniker! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?