Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Jag har då äntligen hittat ett mönster på pulsvärmare som jag ska sticka och enligt beskrivningen ska det vara bambino ull / karusell (dvs svart) men på hemsidan som har mönsteret (garnbutik) så har de inte det garnet.

Så frågan är var kan jag köpa det eller något liknande garn, tänker att det är ju ganska viktigt med tjockleken så att det blir rätt. Det var pärlor som ska stickas in så jag vill helst inte räkna om mönstret om det blir ett helt annan garn :hmm:
Vem har gjort mönstret? Och vad står det att garnet väger och hur långt det är? (Tex 50 gr = 167 m där m är meter och inte maskor gissar jag)

Jag vet att i vissa sticktidningar, och också på tex Drops design/Garnstudio, så har de delat in garner i olika kategorier efter tjocklek. Det brukar finnas tabeller för vad man kan ersätta de olika garnerna med. Kanske kan man hitta tillverkarens sida och de kan föreslå nåt annat garn?
Av petwol
Smultronbarn skrev:Vem har gjort mönstret? Och vad står det att garnet väger och hur långt det är? (Tex 50 gr = 167 m där m är meter och inte maskor gissar jag)

Jag vet att i vissa sticktidningar, och också på tex Drops design/Garnstudio, så har de delat in garner i olika kategorier efter tjocklek. Det brukar finnas tabeller för vad man kan ersätta de olika garnerna med. Kanske kan man hitta tillverkarens sida och de kan föreslå nåt annat garn?
Det står inget mer namnet på garnet. Men jag gick till lokala garnbutiken och frågade. Hon rekommenderade ett annat garn som borde vara liknande. Tyvärr hade hon inte svart utan mörkgrått och hobbybutiken hade inte rätt pärlor utan det blev gröna istället. Men det kanske blir bra ändå hoppas jag :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?