Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
jag tänkte sticka ett par pulsvärmare, det borde ju inte vara så svårt eller :D

Men eftersom jag inte har stickat så jättemycket så gör jag ingenting på fri hand utan behöver mönster för allt :roll: Så är det någon som har något mönster? Samt kan rekommendera lämpligt garn helt i ull. Jag tänker mig ett par ganska tunna så de passar till en blus att ha inomhus gärna i olika färger (eller ska de vara enfärgade :hmm: vilket är med gångbart??)

Gärna bilder eller länkar till fina pulsvärmare :tumup:
Vill du ha sådana som bara täcker handleden eller sånna där det finns hål för tummen? :D

Jag är inte heller så bra på att "frihanda" vad gäller stickning, så gillar också enkla och bra mönster. Men nu har jag försökt mig på lite mönsterstickning, och då tagit hjälp av Bonniers stickbok. :tumup: Vet inte om jag gör helt rätt ändå, men försöker följa bilderna. :tumup:

Bild
Jag stickade mina första pulsvärmare så här:
La upp 33 maskor av merinoull från stoff och stil på stickor fem. Sen stickade jag slätstickning tills de blev lagom längd. Maskade av och sydde ihop :)
Aborre skrev:Dom här gillar jag

http://365sakerdukansticka.blogspot.se/ ... rmare.html
Ja de är jättefina har kollat på dem förut men de ser så avancerade ut :hmm:

Nu har jag hittat mönster och har köpt garn (samt pärlor) men så hade jag inga stickor str 2. Har inte haft vägen förbi någon butik ännu, men till helgen ska det bli stickat av :D
Aborre skrev:
petwol skrev:

Nu har jag hittat mönster och har köpt garn (samt pärlor) men så hade jag inga stickor str 2. Har inte haft vägen förbi någon butik ännu, men till helgen ska det bli stickat av :D
Det är räta, omslag och 2 tillsammans över hela så avancerat är det inte, men kanske lite pilligt i början? Jag gick rätt ut rätt avancerat när jag började sticka för det kändes roligare att välja något man vill göra och sen krångla med det och lära sig än att ta något lättare och inte lära sig lika mycket. Men det är jag :tumup:
De där ska jag testa nu när min sjal just blev klar :vågen:
milimani skrev:
Aborre skrev:
petwol skrev:

Det är räta, omslag och 2 tillsammans över hela så avancerat är det inte, men kanske lite pilligt i början? Jag gick rätt ut rätt avancerat när jag började sticka för det kändes roligare att välja något man vill göra och sen krångla med det och lära sig än att ta något lättare och inte lära sig lika mycket. Men det är jag :tumup:
De där ska jag testa nu när min sjal just blev klar :vågen:
Och efter att ha stickat klart den ena så kan jag konstatera att det var jättelätt och roligt! Och då var det första gången jag dels stickade efter mönster och dels stickade nåt annat än slätstickning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?