Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
Någon som vet vart man kan få tag på lite bredare bältspännen? Jag ska sy ett tygbälte och det kommer vara ca 5 cm brett, men har nu svårt att hitta något som passar. Tips någon? :help:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Tack för tipsen. Slöjddetaljer och Stoff &Stil har jag kollat tidigare, de har ingenting som passar. De flesta har någon form av bältspännen, men de är i regel rätt små. :|
Ska kolla Bibbis textil.
Av Sofie
Knappkarlsson i göteborg har typ alla former av bältesspännen som existerar.

Man kan tom beställa tygklädda spännen av dem! Men de minns jag inte om de fanns i så breda mått. Jag var inne där och kikade för någon vecka sedan.

Jag skulle kunna vara inköpare om du vill ha ngt därifrån. Skulle inte alls bli ledsen att få en par ärenden dit ;)

Om jag inte hört ifrån dig ang önskad form/stil så fotar jag lite slumpvis av de stora spännena och lägger upp i tråden. Kanske redan idag.

Ska det vara med sån pinne som går in i öjletter? Eller ska det vara dra-igenom-spänne utan pinne? Eller nån klämvariant?
Användarens profilbild
Av CAKirre
Sofie skrev:Knappkarlsson i göteborg har typ alla former av bältesspännen som existerar.

Man kan tom beställa tygklädda spännen av dem! Men de minns jag inte om de fanns i så breda mått. Jag var inne där och kikade för någon vecka sedan.

Jag skulle kunna vara inköpare om du vill ha ngt därifrån. Skulle inte alls bli ledsen att få en par ärenden dit ;)

Om jag inte hört ifrån dig ang önskad form/stil så fotar jag lite slumpvis av de stora spännena och lägger upp i tråden. Kanske redan idag.

Ska det vara med sån pinne som går in i öjletter? Eller ska det vara dra-igenom-spänne utan pinne? Eller nån klämvariant?
Det vore ju super!
Spännet ska vara till en balklänning med skärp och tyget är siden som går i blått, med grön skiftning. Beskrivningen säger bältspänne med pinne (dorn) och att själva bältet ska vara fem cm brett. Jag funderar lite på om spännet bör vara av denna typ, alternativt ett som går att klä, men jag vet inte riktigt vilken färg som skulle kunna passa... Sambon och håller på och diskuterar detta.
Bild
Bild
Av Sofie
Om man vill klä själv så har de typ plastspännen som man kan limma på tyg på. Minns inte storlekar på de.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Sofie skrev:Om man vill klä själv så har de typ plastspännen som man kan limma på tyg på. Minns inte storlekar på de.
Jag tänkte kolla om de hade hemsida och knappade glatt in http://www.knappkarlsson.se/ :Hahaa: Blev väldigt paff först.
Har hittat deras hemsida, de har ingen webbutik, men jag skulle kunna e-posta dem och höra om de har några alternativ.
Av Sofie
CAKirre skrev:
Sofie skrev:Om man vill klä själv så har de typ plastspännen som man kan limma på tyg på. Minns inte storlekar på de.
Jag tänkte kolla om de hade hemsida och knappade glatt in http://www.knappkarlsson.se/ :Hahaa: Blev väldigt paff först.
Har hittat deras hemsida, de har ingen webbutik, men jag skulle kunna e-posta dem och höra om de har några alternativ.
Det var visst Carlsson :lol:

Jag har fotat hejvilt, gick förbi på vägen hem. Mätte kortsidan på ett kreditkort till ca 5,5 cm och höll upp när jag fotade, så man får ett hum om måtten.
Lägger upp bilder senare.
Av Sofie
Jag är ny Flickr-användare och har inte riktigt fattat hur jag kan länka till hela mitt album :hmm:
Så i brist på smidigare kommer här en massa spännen, jag har fotat med och utan kreditkortsjämförelse. Tog lite allt möjligt så du får ett hum om utbudet. Vissa spännen såg jag nu har ett kryss över priset, jag vet inte om de inte har de spännena eller vad set betyder.

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av CAKirre
Sofie skrev:Jag är ny Flickr-användare och har inte riktigt fattat hur jag kan länka till hela mitt album :hmm:
Så i brist på smidigare kommer här en massa spännen, jag har fotat med och utan kreditkortsjämförelse. Tog lite allt möjligt så du får ett hum om utbudet. Vissa spännen såg jag nu har ett kryss över priset, jag vet inte om de inte har de spännena eller vad set betyder.

Bild
Bild
Bild
Bild
Du är underbar! Tänkte tidigare idag på att det hade ju varit enklare för dig om jag skickade min mailadress till dig och var just i färd med att göra det.
Ska genast ta och kolla bilderna!

Edit. Jag kan se tre av bilderna. Den fjärde du länkade får jag inte fram. Flickr säger att jag måste logga in. Jag pm:ar!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?