Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
#222995
Har för mig att jag läst förut men hittar det inte just nu.. :oops: Om man ska sy en vattenringsjal, är det då smartare med vikning än utan? Jag gillar ringisar utan vikning men är det skillnad när det är en vattensjal?
Användarens profilbild
Av Kristina
#223003
Jag tyckte det kändes bra att vika några varv så det blir några lager tyg att sy i, det hade nog känts osäkert annars, tyget är ju så tunt. Hur avlastningen blir är ju egentligen inte så relevant eftersom man inte bär toklänge i den känns det som.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#223006
Ahh..ok..jag behöver nog ingen egentligen men det kan ju vara kul att ha ändå :roll:
Användarens profilbild
Av jazoo
#223127
Jag sydde min med vikning först, men tyckte inte alls att det blev bra, så jag sprättade upp och körde utan vikning. Det blev jättebra! Men man måste vara rätt noggrann med nålningen eftersom tyget lätt drar sig annars (det är så glansigt) - jag har någon centimeters diff i sömmen, men vad gör väl det!
Användarens profilbild
Av Yonez
#223768
Funderar på att sy en själv. Vilket material tänker du använda?
Användarens profilbild
Av Jennelii
#223776
Jag hittade ett sånt håligt typ hockeytröjstyg på Ohlssons när dom hade rea, tyvärr fanns det bara i blått...men..hur ofta använder man den? :roll:
Användarens profilbild
Av linafelicia
#223789
Jag har sytt min vattenringsjal utan vikning. Det var lite meckigt att sy men jag nålade jättemycket och så sydde jag två paralella sömmar med en liten sick-sack.
Användarens profilbild
Av jazoo
#223791
Jag sydde min vattenringsjal med tanke på babysimmet, men där har jag inte haft användning för den över huvud taget. Så jag använder den mest hemma när jag har med mig Alice in i duschen, typ ett par gånger i månaden. Men jag hoppas på att få mycket mer användning för den i sommar när vi åker och badar!!

(Sen så är ju Alice rätt liten än så länge, och enda barnet. Jag kan tänka mig att man har mycket nytta av en vattensjal när man tex har flera barn att hålla rätt på i badet.)
Av ASI828277
#9568089
Jennelii skrev: lör maj 20, 2006 11:00 Har för mig att jag läst förut men hittar det inte just nu.. :oops: Om man ska sy en vattenringsjal, är det då smartare med vikning än utan? Jag gillar ringisar utan vikning men är det skillnad när det är en vattensjal?
Okay
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?