Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har gjort en restgarnskofta som blev rätt knasrolig, det är svårt att fånga den rättvist på bild märkte jag, jag har provat både med och utan modell. Är det någon som kommer att tänka på Arja Saionmaa? :Hahaa:
Bild
Bild

Och så har jag som älskar färg stickat i grått. :hmm:
Det är gotländskt ullgarn och modellen är inspirerad av modellen "Karolina" i boken "Sticka i romantisk lantstil". Men jag har lagt till ryggstycke och ärmar. (här visar någon hur originalet ser ut: http://fabulouschaos.blogg.se/2009/february/) På bilden är den helt nystickad och ännu inte formad/blockad.
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Monnis
Den grå var jättefin verkligen :love: Fint med ärmar till. Jag förstår inte riktigt bilderna på länken, är det alltså samma plagg på alla fyra bilderna :hmm: Din tror jag mig förstå hur den är skapt i alla fall, det förstår jag inte på den andra tröjan.
Användarens profilbild
Av Fryle
Monnis skrev:Den grå var jättefin verkligen :love: Fint med ärmar till. Jag förstår inte riktigt bilderna på länken, är det alltså samma plagg på alla fyra bilderna :hmm: Din tror jag mig förstå hur den är skapt i alla fall, det förstår jag inte på den andra tröjan.
Ja, det är samma plagg på alla fyra bilderna i länken.
Användarens profilbild
Av camsch
Jag tyckte BÅDA var superfina :love: :love: :love:

Säger bara Wow! Du borde designa koftor som yrke...
Användarens profilbild
Av zink
Coolt!!! Knasigt såväl som elegant. :tumup:

Synd att jag kreverar av värmeslag bara jag ser på något stickat... Finns så mycket fint!
Användarens profilbild
Av Fryle
camsch skrev:Jag tyckte BÅDA var superfina :love: :love: :love:

Säger bara Wow! Du borde designa koftor som yrke...
Tack! :rodna:

Det trista är att det inte går att försörja sig på sånt. :|
Användarens profilbild
Av rithelo
Fantastiska! :love:
Av Smultronbarn
:app: :vågen:
Av Smultronbarn
Emor skrev:Fina koftor, men ffa, vilket fantastiskt tyg i klänningen!
Oh, det lade jag inte märke till förrän nu! :bryn: Fint! :loving:

Ska nog försöka mig på en sån där grå kofta också, men det ser svårt ut och vet ju att du är superbra på att sticka Fryle!
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev:
Emor skrev:Fina koftor, men ffa, vilket fantastiskt tyg i klänningen!
Oh, det lade jag inte märke till förrän nu! :bryn: Fint! :loving:

Ska nog försöka mig på en sån där grå kofta också, men det ser svårt ut och vet ju att du är superbra på att sticka Fryle!
Tack, det är en gammal klänning från Lollopard.

Den grå är verkligen busenkel. Låna boken på bibblan. Eller kortfattat: Lägg upp 110 m, sticka runt en rät, en avig i 12 cm. Öka till det dubbla, sticka tre räta en avig i 12 cm. Öka 110 m, sticka fem räta, ,en avig i 12 cm. Klart!

Fast jag började med att göra ett ryggstycke och stickade på ärmar sedan. Båda koftorna är förstås sömlösa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?