Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ta ett basic symönster (jerseykofta el dyl), klipp ur mönsterdelarna och rita ut var du vill ha de olika fälten, var knappslån ska börja osv.

Sen köper du garner du gillar, väljer stickor efter vad som rek på garnet och går loss på olika spetsmönster och annat kul.
Provsticka lite lappar, skriv upp garn, stickor och vad för mönster du stickar. Tvätta pro lapparna och mät hur många maskor per längdenhet. Både på bredden och hur många varv på höjden.

Sen väljer du vilken typ av lapp som ska vara var på koftan och räknar med masktheten ut hur stor lappen ska vara för att efter tvätt täcka området på pappersmönstret :tumup:
Alltså: klart du vågar :vågen:
Om du vill att resultatet efter tvätt ska vara ganska prydligt, inte vridet eller missformat, så gör du det förarbetet. Annars kan man bara sticka en massa lappar och sy ihop, så får man tvätta för hand och hålla tummarna :D
väljer du samma material på garnet, tex bara bomull eller ull fast olika tjocklekar/färger, så är väl risken mindre att det vrider sig alt lättare att rätta till i blött tillstånd, än om du blandar olika material.

sedan kan du ju blanda virkat och stickat också.
Åh, tack för tipsen! Det låter lite omständigt men om man är nogrann och dokumenterar kan man ju göra den i flera storlekar och modeller utan att behöva göra så stort arbete varje gång. Vilket projekt!
Alltså, jag stickar mycket på frihand och blandar hejvilt. Jag hade utan vidare gett mig på denna, men det beror ju lite på hur van man är. Jag avskyr montering och hade plockat upp maskor eller stickat ihop där det behövs. Ibland är det till att riva upp och börja om på en bit. Jag hade ökat och minskat lite beroende på garntjocklek.

Go for it! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?