Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ädl
Jag har sytt en kappa i ylletyg och vill ha en virkad krage, virkad mudd på ärm och nertill. Koftan är tänkt att ha knappar så det ena framstycket kommer att gå lite över det andra. Någon som har tips eller nån bild på nån lösning?
Användarens profilbild
Av Fryle
Ska den vara slät och robust, eller mer dekorerad? Vilken form har du tänkt dig? Ska den absolut vara virkad och inte stickad?
Av ädl
Fryle skrev:Ska den vara slät och robust, eller mer dekorerad? Vilken form har du tänkt dig? Ska den absolut vara virkad och inte stickad?
Ja, den måste vara virkad för jag kan inte sticka :) . Vilka bra frågor, nu fick jag ju lite att fundera på. Kanske nåt lite mer robust hade varit snyggt till kragen. Jag hittade denna http://sveaspunkt.blogspot.se/2013/02/s ... krage.html men tror den blir lite för "fin" till resten av kappan. Form har jag nog bara tänkt lite rundat, kabske 5 cm som en båge. Kom på att jag nog ska ha virkade kanter fram på kappan också för att slippa vika in kanterna.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?