Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på att sticka en babyväst i ett självrandande garn, i turkosblå, grön och ljusgrå. Nu räcker inte garnet och jag är på jakt efter mer men hittar inte banderollen. :hellu: Vet att det fanns i några fler randiga färger också när jag köpte det.

Har varit i tre garnbutiker i Göteborg - alla är rörande överens om att det är ett akrylgarn, men ingen vet vilket märke. Garnbutiken jag köpte den i är tyvärr såld, och ligger i träda för tillfället. :( (tanten som hade den har gått i pension). Har försökt googla men hittar inget. Nån trodde det var Järbo men får ingen bra träff på det. Kan garnet ha gått ur sortiment?

Har ni söta sjalbarnsstickare några bra tips på vad det kan vara??? :help:

Kunde tyvärr inte lägga in en bild här just nu, kortläsaren krånglade så återkommer med det,
Användarens profilbild
Av CAKirre
Jag får en känsla... Är det så att om du stickar slätstickning så blir ränder varav en rad emellanåt nästan ser ut som en blombård? I så fall vet jag vilket garn du pratar om, men jag minns inte namnet på det just nu...
Näe... :hmm: Blombård känns inte helt rätt... Har nu stickar resårstickning, och på axlarna ska jag sticka rätstickning. (Det är en sk "yemenväst" från boken "Värma liten"). Förklara gärna hur du menar med blommor. :tumup:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Smultronbarn skrev:Näe... :hmm: Blombård känns inte helt rätt... Har nu stickar resårstickning, och på axlarna ska jag sticka rätstickning. (Det är en sk "yemenväst" från boken "Värma liten"). Förklara gärna hur du menar med blommor. :tumup:
Ah, då är det nog inte det garnet. Det jag tänker på är självrandigt och med vissa mellanrum så är det även små fält med annan färg, så om man stickar de plagg som tillverkaren gjort, eller över huvudtaget stickar barnplagg (för det är det garnet är designat för) så hamnar prickarna runt omkring varandra så det bildas en bård med blommor.
CAKirre skrev:
Smultronbarn skrev:Näe... :hmm: Blombård känns inte helt rätt... Har nu stickar resårstickning, och på axlarna ska jag sticka rätstickning. (Det är en sk "yemenväst" från boken "Värma liten"). Förklara gärna hur du menar med blommor. :tumup:
Ah, då är det nog inte det garnet. Det jag tänker på är självrandigt och med vissa mellanrum så är det även små fält med annan färg, så om man stickar de plagg som tillverkaren gjort, eller över huvudtaget stickar barnplagg (för det är det garnet är designat för) så hamnar prickarna runt omkring varandra så det bildas en bård med blommor.
Det låter otroligt piffigt och fint! :D Kommer du på av det är? Men det är nog inte mitt garn låter det som.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Kan det vara detta garn du använder? http://www.marks-kattens.se/stickat/gar ... na-fantasi

Om du ger mig stickfasthet så kan jag annars kanske hjälpa dig att söka reda på det. Gillar sådana här "gåtor", men får sällan pyssla så länge med när sambon är hemma, glömmer lätt bort allt runtikring... men nu är han i Ystad på jobb! ;)
Användarens profilbild
Av CAKirre
Kan inte för världen komma på namnet på det garn jag tänkte på först (stör mig till tusen...) Men principen är densamma som detta garn: http://www.bernat.com/product.php?LGC=babyjacquards

Edit: Hittade garnet jag pratade om! :jippiii: Cewes Baby Marino
Har virkat en spindelsjal i det, det är mysigt.
Tack CAKirre, men det är tyvärr inte Carolina jag stickar i, har kollat på det också. Ska se om jag kan få in en bild här under kvällen sen.

Och vilka roliga garntips! Blir ju sugen på att prova blomstergarnet nu ju! :D
Tack ashe! Jo jag kollade deras sida, men hittade inget som matchade, så undrar om det inte finns längre? :hmm:
Användarens profilbild
Av Teusa
Smultronbarn skrev:Garnbutiken jag köpte den i är tyvärr såld, och ligger i träda för tillfället. :( (tanten som hade den har gått i pension).
Säj inte att det är Hisingens Hemslöjd som slagit igen? Hon är så snäll. Har hört henne säga att hon försökte minska sitt lager.

Garnet kan jag tyvärr inte alls hjälpa dig med...
Teusa skrev:
Smultronbarn skrev:Garnbutiken jag köpte den i är tyvärr såld, och ligger i träda för tillfället. :( (tanten som hade den har gått i pension).
Säj inte att det är Hisingens Hemslöjd som slagit igen? Hon är så snäll. Har hört henne säga att hon försökte minska sitt lager.

Jo tyvärr är det Hisinges hemslöjd. :( Tydligen orkade hon inte längre (Enligt Garn & Broderi på Drottninggatan) och har sålt sin affär. Den ska fortsätta men de nya ägarna har tydligen haft stängt ett tag för att bygga om lokalen (eller liknande). Ska gå dit och kolla om de har öppnat igen nästa vecka.

Håller med, hon var så bra, och hade ett bra och roligt sortiment. Bara hoppas att hon får en fin pension med mycket handarbeta och annat skoj! :heart:
Användarens profilbild
Av Teusa
Smultronbarn skrev:
Teusa skrev:

Jo tyvärr är det Hisinges hemslöjd. :( Tydligen orkade hon inte längre (Enligt Garn & Broderi på Drottninggatan) och har sålt sin affär. Den ska fortsätta men de nya ägarna har tydligen haft stängt ett tag för att bygga om lokalen (eller liknande). Ska gå dit och kolla om de har öppnat igen nästa vecka.

Håller med, hon var så bra, och hade ett bra och roligt sortiment. Bara hoppas att hon får en fin pension med mycket handarbeta och annat skoj! :heart:
Men skit oxå... Jag jobbar i närheten och ibland när jag blev irriterad över något åkte jag dit och köpte ett nystan eller två (virkar amigurumis). Det var nåt slags lugn i butiken så jag slutade vara sur. Som du skriver hoppas hon får en fin pension. Och kul att det såldes till någon som vill driva det vidare, hoppas det blir lika bra.
Teusa skrev:
Smultronbarn skrev:
Teusa skrev:

Men skit oxå... Jag jobbar i närheten och ibland när jag blev irriterad över något åkte jag dit och köpte ett nystan eller två (virkar amigurumis). Det var nåt slags lugn i butiken så jag slutade vara sur. Som du skriver hoppas hon får en fin pension. Och kul att det såldes till någon som vill driva det vidare, hoppas det blir lika bra.
Jag hoppas också att det blir en bra butik, som drivs i hennes anda och med liknande sortiment. Jag tittade också förbi där ofta när jag bodde på Hisingen. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?