Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har också läst om de där bläckfiskarna och har funderat på om jag skulle virka några, men det har inte blivit av än. :hide:
Åh, jag skulle gärna vara med (har en kompis vars nyfödda ligger på neo just nu)! :heart: Men jag är inte så haj på att virka tyvärr...

Men, är det bara jag som reagerar på alla långa "bläckfiskarmar"? det är ingen risk att de små kan snurra i sig i dem va?

Kan jag sticka något eller sy något istället? Funkar sydda bläckfiskar kanske? :D
Smultronbarn skrev:Åh, jag skulle gärna vara med (har en kompis vars nyfödda ligger på neo just nu)! :heart: Men jag är inte så haj på att virka tyvärr...

Men, är det bara jag som reagerar på alla långa "bläckfiskarmar"? det är ingen risk att de små kan snurra i sig i dem va?

Kan jag sticka något eller sy något istället? Funkar sydda bläckfiskar kanske? :D
De små på neo snurrar inte på sig än. :heart:
Vår knodd, som inte var så liten jämfört med många andra, hade syrgasgrimma utan att trassla in sig.

Tycker bläckfiskarna såg fina ut, men kan tyvärr inte virka alls.
Jag på för en utmaning, eller insamling för att skänka till något ställe. Även om jag redan har alldeles för mycket projekt... ;)
Tack för att ni lugnar mig angående insnurrning. :D :heart:

Läste lite mer nu om bläckfiskarna och det låter ju toppen! :tumup: Men blir lite nyfiken på varför tex Göteborg och Uppsala tackat nej till att få bläckfiskarna? :hmm:

Det roliga var att strax efter att jag hittade denna tråd kom maken hem och sade "vet du vad jag har hört" och så berättade han om bläckfiskarna och de nyfödda. :lol: Ibland är världen liten...
Smultronbarn skrev:Tack för att ni lugnar mig angående insnurrning. :D :heart:

Läste lite mer nu om bläckfiskarna och det låter ju toppen! :tumup: Men blir lite nyfiken på varför tex Göteborg och Uppsala tackat nej till att få bläckfiskarna? :hmm:

Det roliga var att strax efter att jag hittade denna tråd kom maken hem och sade "vet du vad jag har hört" och så berättade han om bläckfiskarna och de nyfödda. :lol: Ibland är världen liten...
Kanske de tackar nej pga hygienregler? Är ju noga på alla sätt och vis med de yngsta. Fast när vi var på neo (sös) fick alla en hemstickad liten mössa. :heart:
Smultronbarn skrev: Läste lite mer nu om bläckfiskarna och det låter ju toppen! :tumup: Men blir lite nyfiken på varför tex Göteborg och Uppsala tackat nej till att få bläckfiskarna? :hmm:
.
Jag funderar på om det kan vara en hygienregelgrej :hmm: Min tjej låg på neo och vi fick bara använda kläder odyl som tvättats i minst 60 grader. Fast man kanske kan tvätta bläckfiskarna så varmt?
Jag borde verkligen virka en sån här, jag hade blivit jätteglad över att få något så hjärtevärmande när vi låg inne :heart: Dock har jag precis virkat klart en hjärtekatt och kommit fram till att amigurumis verkligen inte är min grej så jag skulle nog behöva en liten utmaning för att komma igång!
dallan skrev:
Smultronbarn skrev: Läste lite mer nu om bläckfiskarna och det låter ju toppen! :tumup: Men blir lite nyfiken på varför tex Göteborg och Uppsala tackat nej till att få bläckfiskarna? :hmm:
.
Jag funderar på om det kan vara en hygienregelgrej :hmm: Min tjej låg på neo och vi fick bara använda kläder odyl som tvättats i minst 60 grader. Fast man kanske kan tvätta bläckfiskarna så varmt?
Jag borde verkligen virka en sån här, jag hade blivit jätteglad över att få något så hjärtevärmande när vi låg inne :heart: Dock har jag precis virkat klart en hjärtekatt och kommit fram till att amigurumis verkligen inte är min grej så jag skulle nog behöva en liten utmaning för att komma igång!
Det står i länken att de tvättas innan de ges till bebisarna. :)
anna76 skrev:Kolla här :(
http://www.expressen.se/kvp/darfor-stop ... ackfiskar/

Men jag trodde att de skänktes till barnen? Så att var och en har sin egen? Eller har jag fattat fel?
Det tror jag är tänkt också, men jag tror sjukhuset menar att bläckfisken precis som bebisens kläder med mera måste tvättas och att de känner ett tvång att behöva ordna med det. Fast det kan ju vara jag som har tolkat det hela fel.
Jag har själv ingen aning om hur det är med en kuvösbebis kläder och blöjor. Vem har ansvar för att det är rent? Är det föräldrarna, eller till stor del sjukhuset som har huvudansvar?

Nå, även om inte Malmö vill ta emot så kan det ju finnas andra sjukhus som vill ta emot? Sverige är långt. ;)
Nu när Daniel föddes fick han och Linnéa varsin sådan bläckfisk av grannens syster som gjort dem. Hon sa att hon stickade dem till neonatal och att de där desinfekterade dem på något sätt innan de gavs till barnen. Detta var alltså innan det stod om det i tidningen så jag vet inte om det har ändrats, eller vilket sjukhus hon gav till. Kan fråga om någon vill veta!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?