Aktuellt datum och tid: fre mar 05, 2021 02:16
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
nrablajS skrev:Är det att svära i kyrkan att babbla om virkning i den här trådenJag är så sugen på att testa på att virka en mössa enligt den här principen. Men jag kan
1: inte virka,
2:jag har ledvärk de luxe och
3: fattar inte hur jag skulle gör för att virka en mössa. Kan hända att jag skulle kunna lisat ut hur jag gör ett grytunderlägg men när vi kommer till att virka runt till en mössa när det sk minskas maskor och hej och hå
4: vilket gosigt garn skulle passa?![]()
https://m.youtube.com/watch?v=RFj9gUV1G5Q
Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Vill ha ett ullgarn på ca 130 m/50 g, ska passa till mönsterstickade vantar så gärna lite formfast/tvinnat (klara inte riktigt av att sticka mönstrat med "sladdrigt" garn).
Gärna med bred färgskala, gör inget om det är lite syntetblandat.
Vad kommer ni att tänka på?
Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Fryle skrev:Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Vill ha ett ullgarn på ca 130 m/50 g, ska passa till mönsterstickade vantar så gärna lite formfast/tvinnat (klara inte riktigt av att sticka mönstrat med "sladdrigt" garn).
Gärna med bred färgskala, gör inget om det är lite syntetblandat.
Vad kommer ni att tänka på?
Novita Nalle
Tivedstrollet skrev:Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Sandnes tove, men det är 160m/50 gram, det kanske är för långt från 130? Det finns i alla fall i en massa fina färger.
https://www.nystvindan.se/leverantorer/sandnes-garn/tove/
Emma-Lisa skrev:Järbos nya 2tr är jag sugen på att testa, men det är nog 150m /50g. Har önskat mig i julklapp, men har inte klämt på det än. Finns i ca 50 färger har jag för mig.
Amaltea skrev:Emma-Lisa skrev:Järbos nya 2tr är jag sugen på att testa, men det är nog 150m /50g. Har önskat mig i julklapp, men har inte klämt på det än. Finns i ca 50 färger har jag för mig.
Det är Järbo 2-tr (men det ”gamla”) jag har stickat med nu, grått och vitt.
Låter spännande med så många färger!
Amaltea skrev:Asch, jag fick ett pussel i julklapp som tog mycket av ledighetens sticktid![]()
Men nu är det klart!
Visst måste man förresten vara ursäktad om man kommer med fina, stickade klappar i efterskott? Har ett par vantar på gång till en kollega men hann inte med tummarna innan helgerna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster