Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Så, vad pysslar ni med i sommar? Syr solhattar, stickar långkoftor, snickrar svepaskar, trär halsband eller helt enkelt låter alla gds-projekt vänta till hösten?

Här snackar vi sommarpyssel (eller frånvaro av dem) och visar våra fina alster! :app:
Så jag börjar! :wink: (Edit: nä jag blev tvåa!) :tumup:

Jag håller på med en isländsk sjal i entrådigt ullgarn, men har repat upp stickningen tre gånger nu för att jag har räknat fel. :roll: Men skam den som ger sig! 8)

Parallellt håller jag på med en babykofta ur boken Värma en liten, till en kompis som ska få barn i höst.

Har lite lösa planer på att sticka en bolero jag hittade på Drops och kanske en barnkofta jag hittade i en bok här hemma.

Och kanske kanske lite nya medeltidskläder.

Låter som om jag tagit på mig lite mycket nu när jag ser det i text... :roll: :lol:
Tass!

Jag behöver lite inspiration. Jag vill göra något men vet inte vad. :lol:

Det enda projekt jag har planerat är att sy varsin sådan här tygkasse till förskolepedagogerna nu när A slutar förskolan ( :purskis: ) men jag måste ju ha något att göra resten av sommaren också. :wink:
Jag har inget riktigt "stort projekt" utan lite olika små projekt som är enkla att ha med sig. Eller jo ett på gående som har har tagit sin lilla tid, att virka in en stol men den går på lite halvfart... ;)

Jag provar att sticka lite olika armband, med lite pärlor i, jag är inte helt nöjd än men jag hoppas komma på hur jag vill ha det! :D Stickat klart en babykofta till en barndomskompis som ska har barn när som helst, och ett par små sockor, så nu kommer väl sommaren att bli stekhet... ;)

Annars har jag lite idé torka så jag hoppas på mycket inspiration! :D
Jag vill ha projekt. Men jag har ingen tid och inga pengar. Tassar ändå för ev inspiration och under tiden lägger jag den lilla tid jag har på trädgården.

Fast kuddar till altanen kanske jag hinner få till. :tumup:
Aah, här kanske jag kan få lite påputtning! Jag ska lära mig min overlock :loving: som jag köpte för en månad sen och inte ens har orkat öppna instruktionsboken till... och sen ska jag sy en muddkjol av en bit härligt orange 70-talsfrotté som jag hittade i vårt kollektiva återvinningsrum.

Och tygbindor!

Och så ska jag klä en sänggavel, Lillan ska få en egen liten säng som hänger ihop med dubbelsängen.
Jag håller på och designar om hela om vardagsrummet och barnens rum, räknas det :wink:

Känns som ett jätteprojekt men ett jättekul jätteprojekt :app:
Jag stickar en kofta till min mamma och så har Max beställt en tröja och då tänkte jag passa på att lära mig sticka flerfärgsstickning när det inte blir ett så stort projekt. Så ska jag vara med i två MKALer http://www.ravelry.com/patterns/library ... nit-a-long och http://www.ravelry.com/patterns/library ... er-up-2013

och så blir det säkert en del annat om jag känner mig själv. :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?