- tis jun 04, 2013 12:20
Barnen förbrukar en massa klänningar just nu, och skulle behöva några nya. Kassan har sinat, så köpa nytt är uteslutet. Däremot har jag en väldig massa tyg som bara ligger och väntar på att bli kläder.
Jag är väldigt sy-okunnig. Skulle behöva fräscha upp syslöjdskunskaperna.
Det kan väl inte vara så himla svårt att sy enkla bomullsklänningar i typ lakansväv? Hur gör man en snygg ärm? Det skulle vara skönt om det gick att sy allt i ett stycke och slippa en massa moment som kan gå fel. Hur får man till en liten puffärm? Är det svårt?
Hur gör man halsringningen på ett smart sätt?
Ja, ni ser, jag har ju ingen aning egentligen. Jag fiskar efter lite tips, bara. Det skulle vara roligt att lyckas få till några klänningar som barnen verkligen vill bära.
Jag är väldigt sy-okunnig. Skulle behöva fräscha upp syslöjdskunskaperna.
Det kan väl inte vara så himla svårt att sy enkla bomullsklänningar i typ lakansväv? Hur gör man en snygg ärm? Det skulle vara skönt om det gick att sy allt i ett stycke och slippa en massa moment som kan gå fel. Hur får man till en liten puffärm? Är det svårt?
Hur gör man halsringningen på ett smart sätt?
Ja, ni ser, jag har ju ingen aning egentligen. Jag fiskar efter lite tips, bara. Det skulle vara roligt att lyckas få till några klänningar som barnen verkligen vill bära.
Mina underbara töser E 0711, A 1007 och lilla A 1403