Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har börjat sy lite smått igen. Jag rensar garderoben och har sytt om två par trasiga jeans till snygga kjolar och kortat och tagit in en för stor klänning. Det har blivit jättebra och jag är så nöjd. Använder kjolarna så gott som varje dag. Men i min garderob hänger också en långklänning av medeltidsmodell som jag sydde för typ tio år sedan och har använt max tre gånger. Jag använder den aldrig, den tar massa plats och jag ser inte att jag kommer använda den i framtiden heller. Vore det fel av mig att sätta saxen i den och göra om den till en kjol? De andra plaggen har jag inte tvekat inför, för jeansen var jättetrasiga och gick inte att använda och klänningen skulle jag aldrig ha kunnat använda annars, men den här medeltidsklänningen passar ju faktiskt hyfsat, bara det att jag aldrig, aldrig använder den. Vill ni ge mig lite stöd och uppmuntran (eller avråda mig å det starkaste)?
Elin G skrev:
Tivedstrollet skrev:Sy om den! Om du får ett plötsligt begär efter en medeltidsklänning kan du ju sy en ny.
Jag har dessutom en till medeltidsklänning, som i och för sig är en annan modell, men som klär mig mycket bättre.
Ja, men då är väl svaret givet! Sy om! :tumup:
lingonben skrev:
Elin G skrev:
Tivedstrollet skrev:Sy om den! Om du får ett plötsligt begär efter en medeltidsklänning kan du ju sy en ny.
Jag har dessutom en till medeltidsklänning, som i och för sig är en annan modell, men som klär mig mycket bättre.
Ja, men då är väl svaret givet! Sy om! :tumup:
:iagree: :tumup:
Elin G skrev:
Då låter det ju verkligen som att den här klänningen är dömd till ett liv i garderoben om du inte syr om den. Gör det bara.
Den första kjolen syddes väldigt mycket på fri hand, för det var flera saker som behövde klippas bort på byxorna. Dels var de väldigt trasiga i grenen och en bit ner på benen och sen var nitarna på bakfickorna skadade, så de var jag också tvungen att klippa bort.

Den andra kjolen är sydd av överdelen på de blå jeansen (vars ben blev kilar på den första kjolen) och tyget längst ner är en gammal sarong som jag inte använt på väldigt många år. Jag gjorde ungefär som beskrivs: här http://linafelicia.wordpress.com/2012/08/07/jeanskjol/ , men av misstag (jag läste beskrivningen slarvigt) blev den för vid, så sen fick jag ta in den lite på slutet.
Jag gillar den översta jätte mycket, gillar den andra med, men känner mig inte bekväm i den modellen, har gjort en själv och den blev jag inte alls nöjd med. Men den senaste jag gjorde är redan en favorit.
Bild

Hur har du gjort på den översta? Bara klippt bort det slitna och satt dit det andra benet där? Isf får jag nog ta och testa det med?

Ang klänningen, är den vid och du vill ha en vid kjol? Isf är väl dragsko i midjan det absolut smidigaste.
På den översta har jag klippt bort benen helt och hållet och klippt av så att bara linningen, gylfen och framfickorna är kvar. Sen har jag sytt ihop själva kjolen av fyra uppklippta byxben (jag måttade med den bortklippta linningsdelen för att det skulle bli rätt) och sen syddes kjolen på linningsdelen igen. Eftersom det var så mycket som behövde klippas bort fick det bli så.
Hmm, jag har också jeans som jag inte använder, kanske skulle klippa till?

Om man kan är det väl alltid bra att sy om, har jag inte använt ngt på ett tag så är det inte troligt att jag börjar helt plötsligt. Så är jag iaf :rodna:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?