Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nano
Skapligtenkelt.se har massor med bra pyssel för alla åldrar. Du kan också söka på bara påskpyssel på sidan :)
Användarens profilbild
Av Sanna81
Min treåring kräver (tack och lov) inte så avancerat pyssel. Igår plockade vi in påskris och pyntade det med kycklingar och ägg.

Vi hade färgat ritpapper och jag ritade äggformer och enkla kycklingformer med blyertspenna. Hon klippte efter strecken efter bästa förmåga (dvs ibland en halv centimeter utanför strecken och ibland en halv centimeter innanför, och ibland fick jag rita om kycklingen till en med mindre huvud eftersom hon råkat klippa av näbben).

Kycklingarna fick ögon och en del av äggen lite prickar eller annan färgläggning med färgpenna. Jag stack en sytråd med synål genom pappersfigurerna, knöt en knut och hon hängde upp. Färdigt!
Av Miltonia
Sanna81 skrev:Min treåring kräver (tack och lov) inte så avancerat pyssel. Igår plockade vi in påskris och pyntade det med kycklingar och ägg.

Vi hade färgat ritpapper och jag ritade äggformer och enkla kycklingformer med blyertspenna. Hon klippte efter strecken efter bästa förmåga (dvs ibland en halv centimeter utanför strecken och ibland en halv centimeter innanför, och ibland fick jag rita om kycklingen till en med mindre huvud eftersom hon råkat klippa av näbben).

Kycklingarna fick ögon och en del av äggen lite prickar eller annan färgläggning med färgpenna. Jag stack en sytråd med synål genom pappersfigurerna, knöt en knut och hon hängde upp. Färdigt!
Vilket bra pyssel! :)
Det blir nog något liknande här. Färgat papper, lite klistermärken, paljetter (jag vet att jag sett kycklingpaljetter tidigare men nu verkar det inte finnas någonstans :hmm: ) tänkte jag köpa. Och så får hon klippa och klistra lite påskkort och påskdekorationer att hänga i påskriset. Sen ska vi så påskgräs och sätta kycklingar i i helgen också.
Av ele
Min lilla får dekorera ett nytt ägg varje år. Har köpt styrolitägg. Som tvååring målade hon det med fingerfärg. Som treåring tejpade gon det med washitejp (mönstrad papperstejp om används till scrapbook) I år 4 år gammal, tänkte jag hon kunde "måla" det med glitterlim. Har en ställning att sätta ägg u som skall målas. Så där sitter nu ett delvist glittrat ägg. Hon har inte velat göra klart....

http://eleonor.blog.valborg.net/2011/05 ... kpyssel-2/

http://eleonor.blog.valborg.net/2012/04 ... s-paskagg/
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?