[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 9130553
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Snart är det påsk! = påskpyssel! - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
Bild

Dessa gillar jag och började virka ett antal för några år sedan.

Varför lyckas jag aldrig med att länka bilder? Är det bilderna jag väljer det är fel på, eller gör jag något galet? :hmm:
CAKirre skrev:Bild

Dessa gillar jag och började virka ett antal för några år sedan.

Varför lyckas jag aldrig med att länka bilder? Är det bilderna jag väljer det är fel på, eller gör jag något galet? :hmm:
Bild

Dessa? Högerklicka på bilden - egenskaper o kopiera. Klicka upp en ruta här, på Img och så adressen mitt emellan.. Jag kan däremot inte göra länkar så som du gjorde när du skrev "dessa" :lol:
Av krakri
Aborre skrev:Jag önskar tips på påskpyssel! Gärna virkade saker. Vanliga runda ägg känns så trist men jag funderar på att göra några sånna här
Bild

Och påskliljor! Att hänga i riset! Och små platta kycklingar! Men jag vill nog ha lite mer variation än att massproducera saker. Jag har inte riktigt tålamodet :roll: Så jag behöver tips!

Sånna här plattisar, påskliljebilden blev gigantisk så den får inte vara med..

Bild
Aborre: Vad fina kycklingar var! Har du en länk till dem också? Är så dålig på att virka efter en förlaga.

Jag pysslar enkla påskkorgar i form av harar och kycklingar med hjälp av en tom smörpaket och lite stadigare papper. Bra och enkel för förskolebarn och lite roligare än pappersäggen för att ha påskgodis i.

Bild

Att filta är också poppis. Små kycklingar på pinne som placeras i blomkrukor etc. Försöker hitta en bild från ifjol.
Senast redigerad av krakri den fre mar 15, 2013 10:39, redigerad totalt 2 gång.
Inte påsk specifikt, men mitt favvo-vår-förskolepyssel:

Bild

Gillar hur man har anpassat svårigheten i pysslet utifrån barnens ålder, och kan tänka mig hur man kan ta det steget längre med ex. virkade blommor, eller ja, kanske virka hela tussilagon/virkad blomma och i-cordstickad stjälk?! :D
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Inte påsk specifikt, men mitt favvo-vår-förskolepyssel:

Bild

Gillar hur man har anpassat svårigheten i pysslet utifrån barnens ålder, och kan tänka mig hur man kan ta det steget längre med ex. virkade blommor, eller ja, kanske virka hela tussilagon/virkad blomma och i-cordstickad stjälk?! :D
Kan du inte ta en bild till? Så svårt att se hur det är gjort. Skulle vara skoj att göra :tumup:
Ponyo skrev:
CrazyMagpie skrev:Inte påsk specifikt, men mitt favvo-vår-förskolepyssel:

Bild

Kan du inte ta en bild till? Så svårt att se hur det är gjort. Skulle vara skoj att göra :tumup:
Sorry! Missade att skriva här vad de var gjorda av! (skrev det bara på bloggen)

Stjälkarna är gröna piprensare, nedstuckna i avklippta kullar från en äggförpackning, och sen har man antingen bara snurrat fast det man vill ha som blomma med piprensaren, eller stuckit in piprensaren i blomman, ev. med lite klister för extra fäste! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?