Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
:vågen: :eld:
Står det vilka garner och färger och hur mycket av varje någonstans?
Jag tänkte köpa garn imorgon.
Användarens profilbild
Av Fryle
Eftersom det ser ut att vara minst två färger per varv tänker jag inte vara med (eller skulle jag ta och virka en? :hmm: ). Men jag hänger här för att se era fantastiska skapelser. :app:
Av Ponyo
Fryle skrev:Eftersom det ser ut att vara minst två färger per varv tänker jag inte vara med (eller skulle jag ta och virka en? :hmm: ). Men jag hänger här för att se era fantastiska skapelser. :app:
Det vore ju fantastiskt roligt om du virkade en. :shock: :app:
(jag tror att jag läste att det är tre färger per varv ibland)
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Eftersom det ser ut att vara minst två färger per varv tänker jag inte vara med (eller skulle jag ta och virka en? :hmm: ). Men jag hänger här för att se era fantastiska skapelser. :app:
Ja för det, det skulle ju vara skitfränt :app:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:
Det vore ju fantastiskt roligt om du virkade en. :shock: :app:
(jag tror att jag läste att det är tre färger per varv ibland)
melon skrev: Ja för det, det skulle ju vara skitfränt :app:
Tanken känns faktiskt lite lockande, ska fundera på det.
Användarens profilbild
Av glis
Den är så snygg och jag har varit så sugen på ett liknande projekt länge men det ser ut att vara för mycket beige, brunt, grönt och gult. Jag undrar ja...
Av Ponyo
glis skrev:Den är så snygg och jag har varit så sugen på ett liknande projekt länge men det ser ut att vara för mycket beige, brunt, grönt och gult. Jag undrar ja...
Du kan inte byta ut lite färger? Eller det är kanske svårt att veta om det blir bra?
Jag skulle kunna photoshoppa bytena åt dig.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
glis skrev:Den är så snygg och jag har varit så sugen på ett liknande projekt länge men det ser ut att vara för mycket beige, brunt, grönt och gult. Jag undrar ja...
Du kan inte byta ut lite färger? Eller det är kanske svårt att veta om det blir bra?
Jag skulle kunna photoshoppa bytena åt dig.
Gulle dig! Jag skall fundera lite, och kolla vad det finns för färger att byta med. Har också ett presentkort där jag tror att jag kan hitta några nystan i alla fall...
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag ska fundera.... Helt klart lockande.....
Av Ponyo
Hahaha, här ligger jag, sömnlös, och kan inte sluta tänka på denna kofta. Så galet!
Ett tag sedan det hände sist. Nog garnköparjävulen som grabbat tag i mig. Jag ska få köpa garn imorgon :app:

Men lite ågren har jag över att jag kommer sticka på två koftor samtidigt.
För UFOn finns knappt i min värld. Men de blir bra att alternera mellan. Inte alltid mönsterstickning funkar.

Och jo. Det är iofs inte bara koftan som håller mig sömnlös. Jag ammar också.
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:Hahaha, här ligger jag, sömnlös, och kan inte sluta tänka på denna kofta. Så galet!
Ett tag sedan det hände sist. Nog garnköparjävulen som grabbat tag i mig. Jag ska få köpa garn imorgon :app:

För UFOn finns knappt i min värld. Men de blir bra att alternera mellan. Inte alltid mönsterstickning funkar.

Jag vaknade vid 4-rycket i natt av att näsan rann och tösen sov. Jag och barnen har varit sjuka hela veckan så det kändes ovant att ha fått sova så länge (och ovant med rinnande näsa men det gjorde jag något åt...) Sedan kunde jag inte sluta tänka på koftan. Jag gillar verkligen det här garnet men har alltid dissat det som för dyrt. När ni andra nu verkar vara i farten känns det plötsligt inte alls lika illa längre.
Var köper man mönstret? Finns det på LYS i Borås? För de har ju garnet, det har jag kollat på mååånga gånger.
Jag har svårt att få överblick över de olika färgerna på nätet. Att det går att byta ut kamelen mot grått verkar uppenbart men resten då? Jag får kolla.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
Ponyo skrev:Hahaha, här ligger jag, sömnlös, och kan inte sluta tänka på denna kofta. Så galet!

Jag vaknade vid 4-rycket i natt av att näsan rann och tösen sov. Jag och barnen har varit sjuka hela veckan så det kändes ovant att ha fått sova så länge (och ovant med rinnande näsa men det gjorde jag något åt...) Sedan kunde jag inte sluta tänka på koftan. Jag gillar verkligen det här garnet men har alltid dissat det som för dyrt. När ni andra nu verkar vara i farten känns det plötsligt inte alls lika illa längre.
Var köper man mönstret? Finns det på LYS i Borås? För de har ju garnet, det har jag kollat på mååånga gånger.
Jag har svårt att få överblick över de olika färgerna på nätet. Att det går att byta ut kamelen mot grått verkar uppenbart men resten då? Jag får kolla.
Det finns på Stickat och klart i Borås. När jag hade valt ut färgerna som ska vara med enligt mönstret fanns det nog 6-8 färger kvar så det borde funka att byta ut några. Sedan måste man ju inte ha 13 olika färger heller.

Ponyo: Photoshoppa lite snälla :app:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?