Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja jag tänkte ju ge mig på det, och kommer säkert ha mängder med frågor, och vill inte lägga in ni tråd varje gång jag fastnar (blir så pinligt :wink: ), så jag tänkte lägga in dem här och hoppas på svar.. Andra är givetvis mer än välkomna att göra detsamma!

Så, gott folk.. Vilket tyg bör man ha? Manchester är ju grymt fint och lätt att få tag på, men hur praktiskt är det? Hur praktiskt behöver det vara?
Galon är ju grymt praktiskt, men hur lätt är det att sy i med vanlig maskin? Ja tips emottages tacksamt! :help:
Senast redigerad av boosten den tis maj 30, 2006 18:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Ja du... Jag har sytt om en vagn med ett totalt opraktiskt tyg. (manchester är rena drömmen i jämförelse ;)) Jag tycker det är värt det. Som du säger - hur praktiskt behöver det vara? Det beror ju lite på hur man använder vagnen och hur mkt... :roll: Vi har vagnen som sovplats ute här hemma och till Theodor att glida runt i när vi är någonstans där man ska gå lääänge... På marknad tex. Då funkar det kanon med ett opraktiskt tyg. Är helt klart värt det! :lol:
Men ska man ha den som dagisvagn så är det ju en annan sak.. :roll: Men gör man det rel lätt att ta av är det ju bara att slänga i symaskinen! Och manchester är ju tåligt, så....

Ja... Det var ungefär allt svammel min hjärna orkade svammla ihop just nu. ;) Ska gå och sova... Återkommer kanske med mer konkreta tips sen om jag kommer på några. :lol: *virrpanna*
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag tänker lite på hur bekvämt det är för barnet också... Är det skönt för barnet att sitta i en vagn av galon eller nylon tex? :roll:
Användarens profilbild
Av Anna
jag tycker manchester är snyggt praktiskt att jobba i och tillräckligt tåligt. Den enda jag tänkte på är väll att många manchestertyg krymper rätt rejält så glöm för all del inte att förtvätta, det vore ju synd om klädseln skulle krympa till dockvagnsstorlek om den skulle behöva ha möta med tvättmaskinen någon gång. Själv drömmer jag om en fin jeans vagn :heart:
Användarens profilbild
Av VenusLi
Jag har köpt jeans tyg som jag tänkte sy om vår gamla sittvagn med.
Men jag vet inte om jag ska vändsy alla kanter eller om jag ska zickzacka ihop alla lager och sedan ha kantband?

Vad tror ni är snyggast och mest praktiskt?

Har inte heller lurat ut hur man gör på bästa sätt för att kunna ta av tyget för tvätt. Kanske en öppning med kardborreband eller knappar?:hmm:

Lise
Användarens profilbild
Av melon
Va kul!!!

När jag pratade med min mamma om tygval sa hon att jag inte skulle ta ett tungt bomullstyg som drar åt sig vatten, men vad 17, det finns ju regnskydd! 8) Jag hade också funderingar på manchester, men det verkar inte vara modernt just nu för jag hade svårt att hitta den rätta färgen, så det blidde jeans istället. Det ultimata är ju ett tyg i polyester som är både lätt, vattenavstötande och snyggt. Men det var svårt att hitta. :?

Galon är ju skitcoolt! Man kan ju sy suffletten och siddelarna i galon och den ytan som barnet sitter på i ett mjukare tyg. (tänk bara på att köpa tjocka nålar)
Bild
Här ser du hur jag har gjort på min vagn, ett mörkare tyg på sufletten och på sidorna och ett ljusare inuti suflett och på "sittytan". Lite mer pill men det är det värt!
Och jeans är myyycket godare att tugga på än polyester...

Angående ta ut och tvätta så är väl de flesta äldre vagnar sydda med avtagbara klädslar, så det är ju bara att apa efter. :D

Hoppas att du hittar tyget med stort T! :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kan man inte få se en före-bild....

Jag röstar på manchester för det är fiiiiint!
Användarens profilbild
Av funshine
själv bestämde jag mig för att vara praktisk och körde på vaxduk. Inte den vanliga då utan den i tyg som sedan är vaxad. Insidan är i fleece mjukt och gosigt. Repar dessutom inte upp sig och är hyfsat stretschigt om det skulle bli en miss nånstans.
Användarens profilbild
Av boosten
funshine skrev:själv bestämde jag mig för att vara praktisk och körde på vaxduk. Inte den vanliga då utan den i tyg som sedan är vaxad. Insidan är i fleece mjukt och gosigt. Repar dessutom inte upp sig och är hyfsat stretschigt om det skulle bli en miss nånstans.
Hmm.. Ja det där med stretch lät ju praktiskt. Jag litar inte helt på min egen förmåga faktiskt. Eller egentligen tror jag aldrig jag kommer klara detta, men säg det inte till nån.
Användarens profilbild
Av funshine
Hade faktiskt störst besvär med sitsen då jag la i mer vadd för att det skulle bli mjukt och gosigt. Det är ett helvete att sy i tre lager vadd. så det kan ju va en ide att sy bara i tyget och sedan lägga i vadden löst och quilta fast den efteråt.
Användarens profilbild
Av sus
Jag hade planer på att klä om en vagn för länge sen och då tittade jag på att göra det i bävernylon. Vattenavvisande, slitstarkt och lättskött, men kanske inte så kul eftersom det bara finns enfärgad bävernylon vad jag vet.
Användarens profilbild
Av boosten
Ja nu är jag igång på riktigt, men jag undrar hur man ska göra på alla ställen där det nu är nitar? Och speciellt där den plastbit sitter som man fäster i själva vagnen, där sitter ju tyget i nuläget fastnitad UNDER nitar och plastbit.. :hmm:

Hjälp, please?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har också en som behöver ny suflettklädsel. Jag vet inte hur man gör med nitarna :hmm:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Snyggast blir det om man känner nån som kan nita om vagnen. annars får man nog försöka sy runt på nått sätt.
Användarens profilbild
Av funshine
jag sprättade helt enkelt lös tyget runt niten så jag fick ett hål där. Det nya tyget går över den gamla niten. Vet ju inte hur det ser ut men på vår vagn hade den ingen större funktion. Höll fast änden på sufflettyget men det går att fästa för hand om man vill. Själv har jsg bara vikt in kanten under.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?