Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
Kan man göra något åt en dålig knappning?
Jag köpte ett par Muksut ullwraps för en tid sedan. Tre lager trikå, men det yttersta lagret sitter inte fast hela vägen runt en av knapparna (om ni förstår vad jag menar). Går det att åtgärda på något sätt? Det går att peta in tyget under knappen så att det ser bra ut, men det håller ju inte när man drar i tyget. Jag har blivit erbjuden att få dem till halva priset om jag behåller dem, men som det är nu är jag rädd att tyget kommer att slitas sönder vid tvätt och användning. Och då skickar jag hellre tillbaka dem och köper nya någon annanstans (just dessa är visst slut i lager).
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det gåratt ta bort knappen & förstärka tyget & sedan sätta dit en ny knapp, men det är ju lite jobb med det förstås.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Shuna76 skrev:Det gåratt ta bort knappen & förstärka tyget & sedan sätta dit en ny knapp, men det är ju lite jobb med det förstås.
Ja, det gör det, men man får vara försiktig så man inte förstör tyget när man tar bort knappen. Fast det kanske beror på vad det är för typ av tryckknapp? :hmm:
Av BaraSara
Jag vet inte vad det är för typ av knapp. KAM, kanske? Jag har en bekant som är sömmerska, hon kanske kan ha en passande press, men om man måste göra om helt och med förstärkning, så får det nog vara.
Då återstår "fullösningen" (sy fast tyget runt om knappen) eller skicka tillbaka.
Suck, det har tagit tre månader efter betalning (!) att få hem de här byxorna och så var de trasiga!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Tråkigt att leveranstiden var så lång :(

Det är KAM-knappar ja. Inte svåra att ta loss med en vanlig plattång.
Sen behöver du som du säger nån som kan sätta dit en ny.
Det kan jag hjälpa dig med om du bestämmer dig för att behålla dem :D
Av BaraSara
Shuna76 skrev: Det är KAM-knappar ja. Inte svåra att ta loss med en vanlig plattång.
Sen behöver du som du säger nån som kan sätta dit en ny.
Det kan jag hjälpa dig med om du bestämmer dig för att behålla dem :D
Tack så mycket för erbjudandet! Jag ska kolla med sömmerskebekantingen först, hon har sin syateljé nära mitt jobb.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?