Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bild

Vi har MASSOR av dem sparade för de verkar för bra för att bara återvinna utan att göra nått bra av dem. Vi testade att frysa ner vår egengjorda äppelmust i dem men de var svåra att göra rena efter att det varit must i dem.

Har ni GDSare något bra tips? Gärna något användbart :tumup:

När det var kallt fyllde jag två med vatten och satte ut på trappen så de frös, sedan satte jag in den i kylskåpet och medans den tinade så satte jag ut den andra (för att vara lite miljövänlig och spara på energi) :rodna: Men det platsar ju inte riktigt i GDS-andan :roll:

Tänkte kanske ha dem när det börjar bli dags att sätta fröer men mer än så kommer jag inte på....
Mina föräldrar har skurit av "halsen", men låtit handtaget vara kvar, sedan har de hällt i fett-och-frö-blandning och matat fåglar med på vintern.

Vi lägger dem helt enkelt i plaståtervinningen.
kamalot skrev:Det kanske finns något här? http://pinterest.com/search/pins/?q=milk+jug
Om man söker på "plastic milk jug" på pintrest fick man fram massor med roliga tips :tumup:
Tack för alla era tips :heart:

Jag slängde en massa för jag behövde platsen. Nu återanvänder vi dem när vi hämtar mjölk hos grannen :tumup: Vi hämtar i en hink med lock en gång i veckan och tappar över på dessa plastflaskor. Då slipper vi köpa mjölk i affären så nu kommer det inga nya in :vågen:
petwol skrev:Tack för alla era tips :heart:

Jag slängde en massa för jag behövde platsen. Nu återanvänder vi dem när vi hämtar mjölk hos grannen :tumup: Vi hämtar i en hink med lock en gång i veckan och tappar över på dessa plastflaskor. Då slipper vi köpa mjölk i affären så nu kommer det inga nya in :vågen:
Åh, vilken lyx! Och vad härligt att slippa sopor.
petwol skrev:Bild

Vi har MASSOR av dem sparade för de verkar för bra för att bara återvinna utan att göra nått bra av dem. Vi testade att frysa ner vår egengjorda äppelmust i dem men de var svåra att göra rena efter att det varit must i dem.

Har ni GDSare något bra tips? Gärna något användbart :tumup:

När det var kallt fyllde jag två med vatten och satte ut på trappen så de frös, sedan satte jag in den i kylskåpet och medans den tinade så satte jag ut den andra (för att vara lite miljövänlig och spara på energi) :rodna: Men det platsar ju inte riktigt i GDS-andan :roll:

Tänkte kanske ha dem när det börjar bli dags att sätta fröer men mer än så kommer jag inte på....
Smart med kylskåpet! Jag stör mig alltid jättemycket på att vi använder el till att kyla saker på vintern :gaah: !

Varför har ingen hittat på ett enkelt system för att leda in lagom med kyla utifrån :hmm: ? (Fast om man tar tillvara spillvärmen från kyl och frys till att värma rummet så kanske det ändå är hyfsat energieffektivt?)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?