Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tänkte börja fundera lite på vad för slags pysselprojekt jag vill göra och hinna med under 2013. Några saker har jag som jag vill göra, och andra kommer säkert till efter vägen. Och så några GDS-byten här också förståss. :tumup:

Så vad har ni för pyssel och GDS som ni vill hinna med under 2013? :D
Jag börjar med att fylla på med följande:

*ett par stickade mamelucker/cykelbyxor enligt SB kal-tråden.

* en islandströja med pingviner åt sonen

* lära mig mönstersticka så att jag kan sticka en pingvintröja

* sy en sommarklänning till mig enligt ett retromönster

* sy enkla medeltidskläder åt min systers barn som vill till Medeltidsveckan

Det får räcka så långe... man ska hinna med också! :lol:
Användarens profilbild
Av Rawa
Jag skissar på en kollektion, det är mitt enda projekt just nu. Fyra nya toppar, två par byxor, två klänningar och en tjocktröja :tumup: .
Mitt GDS-projekt... Hm, efter att ha försökt hitta bebisfri tid nog att sy nappband ( typ tre sömmar...) i flera veckor utan att lyckas blir nog mitt projekt att få till ryggbärande så att hon kan sitta på mig och vara nöjd när jag syr!
Jag har länge tänkt göra en tröja eller kofta i både stickning och virkning. Inatt drömde jag att någon visade mig en regnbågsfärgad tröja som var både nålbunden, virkad och stickad. Jättefin!

Så ett plagg i kombinationsteknik är mitt GDS-projekt för 2013.
ellla skrev: :babysits:
Det är min stora gör-det-själv plan :Hahaa:

Jag har ingen lust med något just nu men har köpt en ny symaskin så så fort orken kommer tillbaka ska jag sy!
När jag såg denna tråd tänkte jag precis samma sak och gick in hit för att skriva det. :Hahaa:
Nå, nu när jag inser att jag inte är den enda med de tankarna så får jag väl nöja mig med en :iagree: :tumup:
Jag hoppas jag hinner pyssla lite trots att tiden blir knapp.
Jag vill sy:
En till trikåklänning till mig själv
Fler enkla byxor och tröjor i trikå och joggingtyg åt barnen
Fuskollar åt barnen i fleece

Och sticka:
En väska åt mig i lite större format (som tovas efter stickning)
Benvärmare/vristvärmare med hål för hälen
CAKirre skrev:
ellla skrev: :babysits:
Det är min stora gör-det-själv plan :Hahaa:

Jag har ingen lust med något just nu men har köpt en ny symaskin så så fort orken kommer tillbaka ska jag sy!
När jag såg denna tråd tänkte jag precis samma sak och gick in hit för att skriva det. :Hahaa:
Nå, nu när jag inser att jag inte är den enda med de tankarna så får jag väl nöja mig med en :iagree: :tumup:
:vågen: Vilka fina projekt! :loving:
Innan bebisen kommer i mars tänkte jag ha hunnit sy tygblöjor och sticka ullbyxor.

Blir jag klar med det har jag cirka etthundrafemtiosju andra projekt på hög. Ganska högt upp på listan står en påbörjad kofta till N ("Tomten") och en kofta till mig själv som jag har garn till. Under året skulle jag vilja lära mig nålbinda, men jag tar nog det där med bebis först och så får vi se sen om det blir någon tid/ork över.
I år blir lägenheten mitt GDS projekt. Vi trängs i en liten tråkig 3.a, tur att töserna vill dela rum.

* Ett trist vit ikeaskrivbord skall renoveras till stora tösen. Hyllor skall upp för hennes pyssel.
* Kojor skall fixas till tösernas (snart köpta) våningssäng.
* Tösernas rums kall målas solgult.
* Mer FÄRG i hela lägenheten. Retro skall inhandlas på Erikshjälpen och loppisar
* Toaletten skall få en remake. Nu är den standard, det ända som är härligt är det urgamla badrumsskåpet.
* Hallspegeln skall målas om i turkost

Mer blir det när fru och jag hinner :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?