Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miltonia
Väpnarluva till nyföding - någon som har ett bra mönster?
Och vilket material är bäst? Silke och silke/alpacka har jag hemma - kan det funka eller ska jag köpa något ullgarn?
Användarens profilbild
Av emindy
Jag skulle absolut köra på silke/alpacka
Varm, gosigt och icke-kliigt :-)
Jag stickade en i alpacka som var bra men mönstret lämnade mycket att önska så där har jag inga bra tips.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har precis lärt känna Malabrigo Lace :loving: .
Det skulle bli fint i en väpnarhuva för en nyföding.
Av Ponyo
emindy skrev:Jag skulle absolut köra på silke/alpacka
Varm, gosigt och icke-kliigt :-)
Jag stickade en i alpacka som var bra men mönstret lämnade mycket att önska så där har jag inga bra tips.
Jo, alpacka är superkliigt. För oss som är känsliga.
Man tror inte det när man håller den mjuka bollen i handen.
Av Miltonia
Cyclotella skrev:Denna här är superbra och lätt att sticka:

http://trikoter.blogspot.se/2009/05/tru ... -hals.html

Bild
(var många avundsjuka föräldrar på dagis som undrade var jag köpt den fina mössan 8) Och som ni ser använde jag lite diverse restgarner i ull och ull/silke-blandning)
Vad fin! :)

Verkar inte så svår heller, men hur ska jag få den till rätt storlek? Räcker det att ta tunnare garn och stickor och hoppas på det bästa, tro? :hmm:
Användarens profilbild
Av Cyclotella
Miltonia skrev: Vad fin! :)

Verkar inte så svår heller, men hur ska jag få den till rätt storlek? Räcker det att ta tunnare garn och stickor och hoppas på det bästa, tro? :hmm:
Tack :D Har just gjort en ny i superfint garn jag fick i ett byte här eftersom denna är lite för liten i år (bilden är från förra vintern)

Ja, jag skulle (eftersom jag oftast inte orkar sticka provlappar och räkna och så) köra på den minsta storleken med tunnare garn/stickor (alternativt minskat med typ 8 maskor eller så). Det går fort att komma en bit på väg så då ser man. Och mössan blir väldigt stretchig och tillåtande i storleken.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Andelle skrev:http://www.pickles.no/artig-skrue-hettelue/

Denna ser bra ut men finns inte i nyföddstorlek, kanske kan du räkna om mönstret?
Ha, den var ju jättefin! Synd att inte mönstret fanns på engelska...

EDIT: Hittade det på engelska! :D
Användarens profilbild
Av Cyclotella
Eftersom jag tog en bild till garnbytestråden kommer den här också för inspiration (och kanske lite skryt :oops: )
Mössa nummer två:

Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?