Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
ellla skrev:Att den är stark.

Kombinationsmaskiner tyckte min symaskinshandlare var onödigt, det är nästan billigare att köpa två olika. Därför har jag en ren OL från paff.
ok, vilken modell?
(lika bra jag PMar typ dig och melon på direkten numera. Ni är mina gurus)
Av Cockaby
Vet att jag läst väldigt mycket positivt om Babylock när jag läst runt på bloggar etc. Att den tar sig över sömmar utan att det märks i stort sett. Själv har jag en Husqvarna S15 och jag får alltid hoppstygn när jag syr över sömmar och får oftast sy där en runda till och veva mig över för hand. Så precis som Ella säger, det viktigaste är att den är stark. Ibland ser man att folk skriver att den ska vara lätt att trä men det tror jag man lär sig hyfsat kvickt ändå.
Användarens profilbild
Av Kesti
Andelle skrev:Inte PMa, jag vill också veta ju :lol:
:iagree:

Jag har iofs precis fått hem min lilla söta Brother 1034D men kanske blir lillebror utbytt i framtiden om jag syr mycket så jag vill också ha tips.
Av Ponyo
Kesti skrev:

Jag har iofs precis fått hem min lilla söta Brother 1034D men kanske blir lillebror utbytt i framtiden om jag syr mycket så jag vill också ha tips.
Ah, Brother, den har jag sett på Project Runway. Är den bra? Är den stark?
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:

Kombinationsmaskiner tyckte min symaskinshandlare var onödigt, det är nästan billigare att köpa två olika. Därför har jag en ren OL från paff.
ok, vilken modell?
Jag ställer inte upp på att vara OL-guru för jag kommer inte överens med dem :lol: Klumpiga och opersonliga maskiner :hide: Jag syr allt på min vanliga symaskin, och när jag någon gång byter upp mig blir det en ännu bättre vanlig symaskin, om det finns vill jag ha med differentialmatning och bokstäver.
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:

ok, vilken modell?
Jag ställer inte upp på att vara OL-guru för jag kommer inte överens med dem :lol: Klumpiga och opersonliga maskiner :hide: Jag syr allt på min vanliga symaskin, och när jag någon gång byter upp mig blir det en ännu bättre vanlig symaskin, om det finns vill jag ha med differentialmatning och bokstäver.
Men ändå kollar du in här ;)
Jag vill åt den fina sömmen. Och slippa zick-zacken innan.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:

ok, vilken modell?
Men ändå kollar du in här ;)
Jag vill åt den fina sömmen. Och slippa zick-zacken innan.
Nyfiken 8)

Om man syr i trikå behöver man inte sicksacka. Ta inte mitt inlägg som en anledning för att inte köpa OL, det är bara jag som inte gillar dem.
Användarens profilbild
Av Kesti
Ponyo skrev:
Kesti skrev:

Ah, Brother, den har jag sett på Project Runway. Är den bra? Är den stark?
Alltså min är väl den mest kompakta lilla plastiga billigmodellen, så jag tror det finns betydligt starkare varianter.

Men mina kriterier var så liten och billig som möjligt och ändå ett kvalitetsmärke. Och jag är klart nöjd än så länge, den är lätt att trä och leveransen var supersnabb från England (rekommenderar att du kollar in Sewing Machines Direct, priserna är långt under svenska även på andra märken). Jag har sytt en huvtröja, en pyjamas, två mössor och bytt muddar i tre par byxor än så länge. Och maskinen kom i förrgår :vågen: .
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har en Pfaff Hobbylock 2.0 som jag gillar skarp (fast jag borde byta knivar :oops: ).

Jag kan förresten rekommendera att köpa maskin på Söders Tyger. Där köpte jag min maskin och jag fick jättebra hjälp och genomgång och allting.
Av Ponyo
zandrama skrev:Jag har en Pfaff Hobbylock 2.0 som jag gillar skarp (fast jag borde byta knivar :oops: ).

Jag kan förresten rekommendera att köpa maskin på Söders Tyger. Där köpte jag min maskin och jag fick jättebra hjälp och genomgång och allting.
:tumup:
Tror att han hittat dit redan.
Men eftersom jag redan vet så ska jag följa med och kolla på dem.
Användarens profilbild
Av noranora
Jag har en babylock som jag älskar, men den kostar ju också. Innan dess lånade jag en Huskylock 910 på långtid och om det inte varit för att jag skulle lämna tillbaka den till slut, hade jag nog fortfarande suttit och sytt på den. (Och nu låter det som man kan jämföra de två maskinerna, men det menar jag inte. Men jag tyckte att Huskylocken var pålitlig och räckte långt.)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?