Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag var inne i en garnaffär och hittade ett så fint garn att jag inte kunde hålla mig från att köpa det. Problemet är att jag inte kan sticka nåt på en högre nivå än halsdukar, och jag skulle vilja ha en mössa. Så jag söker någon som är bra på att sticka och kanske kan tänka sig att byta mot något sytt på motsvarande nivå? Eller pysslat, eller träslöjdat, kanske en slev? Jag är noggrann och brukar få höra att jag gör fina saker.
esarina skrev:Jag var inne i en garnaffär och hittade ett så fint garn att jag inte kunde hålla mig från att köpa det. Problemet är att jag inte kan sticka nåt på en högre nivå än halsdukar, och jag skulle vilja ha en mössa. Så jag söker någon som är bra på att sticka och kanske kan tänka sig att byta mot något sytt på motsvarande nivå? Eller pysslat, eller träslöjdat, kanske en slev? Jag är noggrann och brukar få höra att jag gör fina saker.
Vad har du tänkt dig för mössa? Vad är det för garn? Jag kan tänka mig om det passar, kolla min blogg på mössor så kan du se om något liknar vad du tänkt dig.

Annars kan vi gör så att jag coachar dig att sticka en mössa och du coachar mig att tälja en slev? Jag har alla möjligheter att träslöjda men det blir inte av. Skulle verkligen behöva en rejäl spark i baken.
Jag har försökt sticka mig en mössa men det blir verkligen inte bra, så jag är bara intresserad av nån annans stickresultat. ;) Och jag kan göra slevar, men jag är inte tillräckligt erfaren för att kunna coacha någon annan, spec inte på håll. :)

Jag tänker mig en enkel modell, gillar den mönstrade du har gjort men då behövs det väl ett enfärgat garn också? Eller kanske nåt sånt här: Bild eller nån annan ganska enkel modell. (Hm, när jag tittar på mössor nu så inser jag att jag kanske borde gå tillbaka och köpa lite enfärgat också, för nån typ av kombo så att färgväxlingarna inte blir för dominerande ...

Byter gärna med dig glis :vågen: och om du vill ha en slev så behöver jag veta vad då har för önskemål på den. 8) Det tar ett tag att göra bara, eftersom den först ska göras i grova drag, sedan torka och efter det finfixas. Torkningen tar ett par veckors liggande.
Senast redigerad av surftrollet den ons jan 30, 2013 16:36, redigerad totalt 2 gång.
solängel skrev:Åh, attans att glis hann före. Du vill inte ha ett par sockar också? :wink:
Det finns typ många stickade saker jag skulle vilja ha :roll: Jag drömmer mest om en stickad yllekofta och jag är beredd att betala vad den är värd eftersom det inte finns att köpa vad jag vill ha i affärer. Inte för att jag är sååå kräsen med modell men för att jag vill ha just ull och för att jag har lite längre armar och överkropp än standardstorlekarna. men sockar använder jag inte så mycket. Min sexåring behöver dock också en mössa. ;) Eller jag ett par innetofflor.
Det ser snabbstickat och lätt ut, det är nog såpass tjockt att det är bra att hålla sig till en färg och inte göra mönsterstickat. Randigt funkar säkert och är antagligen snyggt också... men färgerna verkar ju inte vara så bråkiga heller så det blir säkert bra med bara det garnet.

Just modellen på bilden är virkad, är det just den du vill ha så är det bättre att be någon annan, jag är kass på virkning och jobbar hårt på att så förbli...
:lol: Jag bara letade rätt på nån bild på en mössa jag tyckte var fin, jag kan leta specifikt efter nåt stickat i stället. Eller så skickar jag garnet och låter dig avgöra vad som blir snyggt i det. Jag tror att formen, alltså att den följer huvudet, är rätt bra för mig iaf, eftersom jag cyklar även på vintern och behöver kunna trycka på hjälmen ovanpå.
esarina skrev:Jag har inget emot ett visst moment av överraskning bara för att jag specificerar att jag vill ha en mössa i det garnet. :D
:tumup: Då har vi en deal! Jag ger dig samma frihet tillbaka då, gärna en slev eller sked eller skopa, jag gillar slevar i matlagning och jag medeltidar mig ibland så även ät-skedar kommer till nytta här. Jag PM:ar dig min adress.
esarina skrev:
solängel skrev:Åh, attans att glis hann före. Du vill inte ha ett par sockar också? :wink:
Det finns typ många stickade saker jag skulle vilja ha :roll: Jag drömmer mest om en stickad yllekofta och jag är beredd att betala vad den är värd eftersom det inte finns att köpa vad jag vill ha i affärer. Inte för att jag är sååå kräsen med modell men för att jag vill ha just ull och för att jag har lite längre armar och överkropp än standardstorlekarna. men sockar använder jag inte så mycket. Min sexåring behöver dock också en mössa. ;) Eller jag ett par innetofflor.
Tja, den som jag skulle sticka en kofta till i höst verkar ju backa ur så... men det är synd att du inte bor närmare, det är bra om man får prova under tiden. Men innetofflor kan jag fixa, eller en mössa till sexåringen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?