Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad betyder stjärnorna, vad är det jag ska göra nu? *sitter med halvstickad mössa och äntligen sovandes bebis och vill lösa det nuuu!*

Sedan stickas det 1 v slätst, nästa v stickas så här: * 2-2-2 (3-3) rm, 2 rm tills *, upprepa *-* v ut = 27-27-27 (36-36) m. Sticka 1 v slätst, nästa v stickas så här: * 1-1-1 (2-2) rm, 2 rm tills *, upprepa *-* v ut = 18-18-18 (27-27) m. Byt till strumpst när det inte längre är tillräckligt med m till att sticka på rundst.

http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 14&lang=se
MOSS-STICKNING:
varv 1: * 1 rm, 1 am *, upprepa *-*.
varv 2: rm över am och am över rm. Upprepa varv 2.

MÖSSA:
Arb sticka runt på rundst och strumpst.
Lägg upp 42-44-46 (50-54) m på rundst 7 med Eskimo. Sticka moss-st – Se förkl ovan i 5-5-5 (6-6) cm, fortsätt i slätst.
KONTROLLERA STICKFASTHETEN!
När arb mäter 10-11-12 (12-13) cm minskas 6-8-10 (5-9) m jämnt fördelat = 36-36-36 (45-45) m. Sedan stickas det 1 v slätst, nästa v stickas så här: * 2-2-2 (3-3) rm, 2 rm tills *, upprepa *-* v ut = 27-27-27 (36-36) m. Sticka 1 v slätst, nästa v stickas så här: * 1-1-1 (2-2) rm, 2 rm tills *, upprepa *-* v ut = 18-18-18 (27-27) m. Byt till strumpst när det inte längre är tillräckligt med m till att sticka på rundst.
DE 3 MINSTA STRL: Sticka 1 v slätst. På nästa v stickas alla m ihop 2 och 2. Klipp tråden och drag den genom de resterande m på st, drag åt och fäst ordentligt.
DE 2 STÖRSTA STRL: Sticka 1 v slätst. Nästa v stickas så här: * 1 rm, 2 rm tills *, upprepa *-* v ut = 18 m. Sticka 1 v slätst, sedan stickas alla m ihop 2 och 2.
Klipp tråden och drag den genom de resterande m på st, drag åt och fäst ordentligt.
Mössan mäter ca 15-16-17 (18-19) cm på höjden.
Jag är ingen van stickare men jag skulle läsa (upprepa *-* v ut) som upprepa stjärna till stjärna varvet ut.
dvs repetera det som står mellan stjärnorna tills varvet tar slut.
dinnajad skrev:Jag är ingen van stickare men jag skulle läsa (upprepa *-* v ut) som upprepa stjärna till stjärna varvet ut.
dvs repetera det som står mellan stjärnorna tills varvet tar slut.
Men står det inte 2rm, 2rm bara då, dvs slätstickning?
2 rm tills betyder väl 2 räta maskor tillsammans alltså en minskning :hmm:
så 2 räta sen stickar du ihop 2 maskor och upprepar

hoppas nån duktigare hoppar in och förklarar
dinnajad skrev:2 rm tills betyder väl 2 räta maskor tillsammans alltså en minskning :hmm:

Det vore ju logiskt! För annars blir det ju ett pannband :lol: Jag prövar så länge för snart vaknar bebin och då blir det ju inte mycket mer stickat. Är det fel får nåt proffs gärna säga till! :wink: Tack för hjälpen så länge!
dinnajad skrev:2 rm tills betyder väl 2 räta maskor tillsammans alltså en minskning :hmm:

Vet inte om jag är så mycket duktigare, men jo, det stämmer det som dinnajad skrivit :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?