Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken symaskin rekommenderar du?

Husqvarna
3
33%
Singer
1
11%
Pfaff
2
22%
Brother
Inga röster
0%
Bernina
2
22%
Janome
1
11%
Hugin
Inga röster
0%
Yamata
Inga röster
0%
Ikea
Inga röster
0%
Elna
Inga röster
0%
Annan
Inga röster
0%
Av corona
Vilken symaskin rekommenderar du?

Jag vill kunna sy raksöm, sicksack och trikå samt knapphål och dragkedjor.
Den ska gå mjukt, kunna "finstarta" och inte låta som en skördetröska.
Den ska kunna "sy tungt, d.v.s. sy över sömmar, i grövre tyger, dubbla lager o.s.v.

Jag har väl egentligen redan bestämt mig för en Husqvarna eller Singer, av äldre modell typ 70-80-tal, men vill ändå gärna veta vilken symaskin Du rekommenderar :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag röstar för en begagnad, gärna nyservad, maskin av känt märke som Husqvarna eller Pfaff.
Av Sia
Jag är lite partisk, jag har en gammal ärvd Bernina sport som jag älskar mest av alla mina ägodelar, går som en klocka och är lätt att manuvrera, jag älskar den!! :heart: :heart:
Av krakri
Tass! Behöver också lite input... :D
Användarens profilbild
Av Fryle
AnKa skrev:Hmm är det verkligen så att man kan säga att ett märke är bäst? Är inte modell minst lika viktigt????
Kan inte rösta men jag har en Huskvarna som jag beslutat mig för att lämna på service i hopp att den skall bli som ny igen.
Haha, jag har inte ens sett att det var en omröstning mellan olika märken, så jag har inte röstat.

Men jag kan säga att jag bara har hört dåligt om Yamata.
Av Kyltsi
Jag röstade på Pfaff, även om jag inte har någon erfarenhet av någon äldre Pfaff. Jag har en Pfaff select 3.0 som jag är jätte nöjd med. Syr igenom nio lager jeans utan problem :tumup:
Jag hade en gammal Husqvarna 2000 (från 70-talet tror jag att den var) som jag hade fått från min mamma, den var bra så länge den fungerade även om den lät en hel del och vibrerade ganska mycket också tyckte jag. Men den gav upp till slut och symaskinsreparatören fick inte heller ordning på den längre (den hade fått vara på service för samma problem ett par gånger tidigare också, men nu gick det inte längre att laga).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?