Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tuviluvis
Jag har fullt med linnedukar sen vi hade bröllop nu i sommar. De är i en underbar fin ceriserosa färg :love: och efter sett mammatillEs fina MT, funderar jag på om jag kanske skulle våga mig på att sy en sådan.

Men frågan är om det fungerar med detta tyget? Det är 100% linne. Det finns ju sjalar med linne, men de har kanske någon bomull eller liknande iblandade i sig? Blir det tokskrynkligt?
Av mammatillE
Klart du ska ha en MT. :) Jag har ingen aning men avlastningen ska vara bäst i riktigt sjaltyg har jag hört.
(Linnedukarna kan ju vara användbara när ni fyller jämnt om inte annat :wink: )
Användarens profilbild
Av tuviluvis
ädl skrev:Jag har sytt ï linnetyg (vet dock inte om det är 100% linne). Men jag upplever inte den så skrynklig.
Det låter ju bra!
Användarens profilbild
Av tuviluvis
mammatillE skrev:Klart du ska ha en MT. :) Jag har ingen aning men avlastningen ska vara bäst i riktigt sjaltyg har jag hört.
(Linnedukarna kan ju vara användbara när ni fyller jämnt om inte annat :wink: )
Hmm, Då kanske jag ska hitta en sjal som jag vågar klippa i.

Jag har 8 linnedukar, de blir alla totalt 10 meter långa och ca 50 cm breda, så tror det blir några kvar även om jag syr av dem :wink:
Användarens profilbild
Av solängel
Klart du ska ha en rosa MT! :tumup:

Är tyget stumt skulle jag sy vadderade axelband. Vill man ha utbredbara axelband är det bättre avlastning med ett diagonalvävt tyg/"sjaltyg".
Användarens profilbild
Av tuviluvis
solängel skrev:Klart du ska ha en rosa MT! :tumup:

Är tyget stumt skulle jag sy vadderade axelband. Vill man ha utbredbara axelband är det bättre avlastning med ett diagonalvävt tyg/"sjaltyg".
:D

Jag var och drog i det, och det är stretchigt på diagonalen :vågen:

Ska nog börja titta lite efter något mönster att sy efter...
Användarens profilbild
Av tuviluvis
mly skrev:Innetyget i mammatillEs mt är linne, men det är klart inte lika elastiskt som sjalen. Men har du tio meter tycker jag nästan att det är värt att testa...

:tumup:

Ska nog prova :D vilket mönster sydde du efter?
Av mly
tuviluvis skrev:
mly skrev:Innetyget i mammatillEs mt är linne, men det är klart inte lika elastiskt som sjalen. Men har du tio meter tycker jag nästan att det är värt att testa...

:tumup:

Ska nog prova :D vilket mönster sydde du efter?
Inget mönster, mammatillE hade lite mått krav, men jag hjälper gärna till om jag kan...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?