Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vid de senaste bytena har alltid någon blivit utan och jag tycker det är så dålig stil! Jag förstår att man kan bli försenad eller att oväntade saker kan dyka upp och sätta käppar i hjulet, men då tycker jag att man såsmåningom hör av sig och försöker ordna så att det ändå blir bra i slutändan!

Och så tycker jag att den som inte fullföljt sitt bytesuppdrag (alltså inte skickat någonting alls eller på annat vis kompenserat) inte bör delta i fler byten.

Jag är arg :evil: såhär på morgonkvisten!!!
Senast redigerad av Fryle den tor aug 09, 2012 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bina
URTRÅKIGT! förstår din frustration om det dessutom har hänt vid flera tillfällen.

I det här läget undrar jag - det måste väl sitta någon med listor vem som skall skicka till vem? Kontakta den ansvariga för detta så får den i sin tur skicka ut påminnelse eller medla.
Av surftrollet
Bina i ett av bytena har det redan gjorts men inte ett ord av kommunikation har nått någon av oss som inte fått, utöver att vi vet att de fått PM med påminnelse då.

Jag önskar att de som arrangerar byten framöver kan ta en titt i gamla bytestrådar innan de tilldelar byteskompisar, och neka de som inte skickat och inte kommunicerat vid bytena innan. Jag tycker inte att det bara ska vara upp till dem själva om de känner att de kommer fullfölja nästa gång, för det är ju inte de som blir besvikna.
Av corona
Jag har, av just denna anledning, tappat lusten till att både ordna med och vara med i diverse byten... :(

Påpekade det i en bytestråd också, men fick då höra att jag var orättvis, som inte tänkte på att saker kunde inträffa, posten försenas o.s.v... visst kan jag förstå det, men då hör man på ett eller annat sätt av sig för att meddela att man har skickat, att man inte hinner i tid, att brevet har kommit i retur eller vad som nu kan tänkas inträffa.
Av corona
esarina skrev:Jag önskar att de som arrangerar byten framöver kan ta en titt i gamla bytestrådar innan de tilldelar byteskompisar, och neka de som inte skickat och inte kommunicerat vid bytena innan. Jag tycker inte att det bara ska vara upp till dem själva om de känner att de kommer fullfölja nästa gång, för det är ju inte de som blir besvikna.

För det första är det ju ett j*kla jobb att sitta och läsa igenom en massa kilometerlånga trådar...
För det andra är det ju svårt att avgöra vilka som har råkat ut för otur och vilka som har misskött sig...

Det känns inte rimligt. Och skall inte behövas. :(
Användarens profilbild
Av Fryle
corona skrev:
esarina skrev:Jag önskar att de som arrangerar byten framöver kan ta en titt i gamla bytestrådar innan de tilldelar byteskompisar, och neka de som inte skickat och inte kommunicerat vid bytena innan. Jag tycker inte att det bara ska vara upp till dem själva om de känner att de kommer fullfölja nästa gång, för det är ju inte de som blir besvikna.

För det första är det ju ett j*kla jobb att sitta och läsa igenom en massa kilometerlånga trådar...
För det andra är det ju svårt att avgöra vilka som har råkat ut för otur och vilka som har misskött sig...

Det känns inte rimligt. Och skall inte behövas. :(
Nej, det känns inte rimligt att bytesarrangören har det ansvaret. Jag tycker att var och en bör känna med sitt eget samvete om man ska vara med i ett byte. Det hände mig en gång att jag gick lottlös ur ett byte på grund av att min byteskompis aldrig skickade något. Nu löste det sig med att en annan snäll person skickade mig ett fint alster :heart: . Efter detta har den som aldrig skickade till mig varit med i minst två byten. Jag måste säga att jag blev provocerad av detta. Dessutom är jag långsint :evil: .
Användarens profilbild
Av Safireee
Jag var med i ett antal byten 2008 och det var samma sak då. Nästan varje gång. En väska jag skulle få kom aldrig, så jag fick inte mindre än tre väskor från andra. Tror den kom bort med posten, men det tog några veckor innan jag fick höra från bytespersonen.

Har det varit så här hela tiden, eller är det extra dåligt nu resp för några år sedan?
Av surftrollet
Ja, jag håller med om att det skulle bli ett väldigt stort jobb att kolla upp tidigare byten, men jag tänker att de senaste ett eller två bytena kan man ju kolla i slutet på tråden om det verkar ha varit nåt strul. Det behöver man ju inte läsa hela tråden för, och det skulle jag aldrig vänta mig heller. Men säg att man skulle starta upp ett nytt byte nu t ex, så är det ju väldigt lätt att se i slutet på de två senaste bytena vilka som inte skickat och då kan ju nån fråga vad som hände egentligen. Jag kommer absolut att göra det om jag ser någon jag vet inte fullföljt byten anmäla sig igen även om jag inte arrangerar. Om man inte delar ut byteskompisarna själv så har man ju dock inget praktiskt inflytande. Jag tycker inte att arrangören ska vara ansvarig, men kunna ta en titt i slutet på de senaste bytestrådarna ändå. Ansvarig är den som inte skickar ... och så är det ju även på t ex craftster, där bytena är betydligt mer organiserade än det finns tillstymmelse av ambition till att våra byten ska vara.

Om man inte skickar och blir ifrågasatt om man anmäler sig igen så känns väl inte det så kul, men det är ju inte kul att inte få nåt, inte ens en ursäkt, heller. Och som sån som inte får är man ju inte ansvarig för att det blev så.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Usch, sånt här är så tråkigt och är en av anledningarna till att jag inte ställt upp i någon av bytestrådarna. :heart: Den andra anledningen är att jag är lite rädd att jag ska känna mig för stressad över att jag ska bli tillräckligt nöjd med prylarna och därför inte hinna få dem klara. :roll:

Jag brukar vara inne om kika i trådarna dock, det är så mycket fint som har gjorts och fått nya nöjda ägare.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag var sugen på ett byte och hade nästan tänkt starta en tråd när jag såg den här tråden.
Men om det varit mycket problem i bytena så känns det ju inte så kul, faktiskt.

Det är ju trist när folk inte fullföljer sina åtaganden men jag tycker inte att man kan kräva av bytesarrangören att gå igenom en massa gamla trådar. Dessutom så är ju frågan vad man då skall göra; skall arrangören då neka den som inte skickat? Skall vi ha en svarta listan?
Känns inte helt ok för mig.
Det måste väl vara vars och ens ansvar att skicka när man skall och annars på något sätt meddela mottagaren.
Av surftrollet
Alternativet om det är upp till var och ens samvete helt och hållet att strunta i åtaganden är ju att färre vill byta.

Jag har, som sagt, inte föreslagit något nytt krav på de som tar på sig att arrangera, utan bara att man kan titta efter om det är nåt uppenbart som inte fungerat.

Det känns som att det är flera här som tycker att det är helt OK, lite synd men ändå OK, att folk anmäler sig och sedan inte skickar och inte kommunicerar. Om man inte kan ifrågasätta om nån verkligen ska vara med på ett byte, för de andras skull, så godtar man ju att de gör så.

Som jag känner nu så vill jag aldrig nånsin vara med på ett byte på SB igen, för för mig är det inte OK.
Användarens profilbild
Av AnKa
esarina skrev:Alternativet om det är upp till var och ens samvete helt och hållet att strunta i åtaganden är ju att färre vill byta.

Jag har, som sagt, inte föreslagit något nytt krav på de som tar på sig att arrangera, utan bara att man kan titta efter om det är nåt uppenbart som inte fungerat.

Det känns som att det är flera här som tycker att det är helt OK, lite synd men ändå OK, att folk anmäler sig och sedan inte skickar och inte kommunicerar. Om man inte kan ifrågasätta om nån verkligen ska vara med på ett byte, för de andras skull, så godtar man ju att de gör så.

Som jag känner nu så vill jag aldrig nånsin vara med på ett byte på SB igen, för för mig är det inte OK.
Jag tycker inte att det är ok att inte fullfölja det man åtagit sig att göra. Absolut inte.
Men för mig känns det inte heller ok att agera bytespolis.
Om detta är ett stort problem kanske vi inte skall ha byten helt enkelt. Trist!
Användarens profilbild
Av rithelo
Jättetråkigt när sånt här händer - jag tillhör också en av dem som blivit utan i ett byte, blev dock meddelad flera ggr och sen lovad en ny sak av vederbörande (som visserligen inte heller dök upp sen... :( )..

Men för sjutton gubbar - inte ska det väl hindra de roliga bytena?
Våga Vägra Sluta Byta !! :vågen: :app:

Fast, definitivt; Skärpning!! :this:
Av UlleL
CAKirre skrev:Usch, sånt här är så tråkigt och är en av anledningarna till att jag inte ställt upp i någon av bytestrådarna. :heart: Den andra anledningen är att jag är lite rädd att jag ska känna mig för stressad över att jag ska bli tillräckligt nöjd med prylarna och därför inte hinna få dem klara. :roll:

Jag brukar vara inne om kika i trådarna dock, det är så mycket fint som har gjorts och fått nya nöjda ägare.
Det där skriver jag under på!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?