Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
Jag vill göra några applikationer på dels en rullgardin, dels en väska.
Motiven har jag hittat på tyger som fransar sig mer eller mindre.

Finns det ngt annat sätt att "fixa kanterna", annat än att sicksacka dem?
Lim? Lack? Vliseline?

Jag vill gärna slippa de där stygnen... :roll:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag har ett slags lim som jag klistrar kanterna med. Först på med "limmet" och sen låta det ligga i 15 min och sen kan man använda tyget utan att det fransar sig mer än det redan gjort. Jag vet inte om det finns i Sv men det borde det göra.
Av corona
melon skrev:Nja, på en väska är det tveksamt om det kommer räcka med vlisofix... Du vill inte brodera dit konturer då?
Du menar att man kombinerar vlisofix och broderier då eller?
Av corona
emmy_ackevik skrev:Ska du inte tvätta det så borde det räcka med vlisofix tycker jag...

På rullgardinen kan det nog fungera...
Det är ju inte samma slitage, aldrig någon tvätt och ett tyg som inte fransar sig jättemycket (men jo, det fransar sig allt lite).
Användarens profilbild
Av melon
corona skrev:
melon skrev:Nja, på en väska är det tveksamt om det kommer räcka med vlisofix... Du vill inte brodera dit konturer då?
Japp japp. Du stryker på den först och broderar (eller för all del syr med tät sicksack på maskinen om du hellre vill det) sedan runt konturer och kanske några detaljer. Langettstygn är bra för det både syr fast och håller kvar franskanten. Vet du vilken söm jag menar?
Av corona
melon skrev:
corona skrev:
Japp japp. Du stryker på den först och broderar (eller för all del syr med tät sicksack på maskinen om du hellre vill det) sedan runt konturer och kanske några detaljer. Langettstygn är bra för det både syr fast och håller kvar franskanten. Vet du vilken söm jag menar?

Japp :tumup:

Vet du om man kan köpa Vlisofix på Skroten? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
corona skrev:
melon skrev:
corona skrev:

Japp :tumup:

Vet du om man kan köpa Vlisofix på Skroten? :hmm:
Nästan alldeles säkert. Annars har Furulunds och Affärn.
Skroten har vliesofix bakom disken. :this:
Inte säkert alla fattar vad det är bara. Dubbelhäftande vlieselin fick jag förklara med en gång har jag för mig. Men det var nog iofs en semestervik. :hmm:
Av corona
funshine skrev:Skroten har vliesofix bakom disken. :this:
Inte säkert alla fattar vad det är bara. Dubbelhäftande vlieselin fick jag förklara med en gång har jag för mig. Men det var nog iofs en semestervik. :hmm:

Bra att veta! Tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?