Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag vill ha en ny symaskin. En bra. Pris är lite mindre viktigt än funktion. Jag har en singer som jag haft sen jag konfrimerade mig typ. Och den börjar vara lite trött. Eller jag vill uppgradera mig...

I alla fall. Jag vill kunna sy kantband sådär proffsigt så bandkantare är nästan ett krav. Ochj ag har en bra OL.

Vad ska jag leta efter? Vad är bra och roligt med bra funktioner?

/Ellinor
Användarens profilbild
Av tweed
Ska du kanta i trikå så är det någon form och covermaskin med bandkantare som gäller. Janome Ceverpro eller Elnas motsvarighet. Då behöver du ändå ha din vanliga symanskin och OL:en kvar :D
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Ska du kanta i trikå så är det någon form och covermaskin med bandkantare som gäller. Janome Ceverpro eller Elnas motsvarighet. Då behöver du ändå ha din vanliga symanskin och OL:en kvar :D
Du menar då behöver du ändå köpa en ny vanlig maskin :tumup:
Eller du får gått finna dig i rapplet och bry dig lite mer om den tills den dör helt...

Janome eller Elna, ska kolla lite på en gång!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:Ska du kanta i trikå så är det någon form och covermaskin med bandkantare som gäller. Janome Ceverpro eller Elnas motsvarighet. Då behöver du ändå ha din vanliga symanskin och OL:en kvar :D
Eller du får gått finna dig i rapplet och bry dig lite mer om den tills den dör helt...

Coverpro ska det ju stå...
Det tråkiga med dem är att man inte kan beställa dem från England, för de får inte skicka dem till Sverige :evil:
På vanlig maskin säger jag pfaff med övermatare :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:

Det tråkiga med dem är att man inte kan beställa dem från England, för de får inte skicka dem till Sverige :evil:
känner en återförsäljaer så jag gynnar nog gärna henne :)
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:

ja, en pfaff med övermatare har jag sneglat på...
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:

den här verkar ha kommit ganska nyligen och hade ju många funktioner till ett hyfsat pris. Men den är ju skitful :fnissa:
http://www.symaskinswebbshoppen.se/Prod ... roductName
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:

den här verkar ha kommit ganska nyligen och hade ju många funktioner till ett hyfsat pris. Men den är ju skitful :fnissa:
http://www.symaskinswebbshoppen.se/Prod ... roductName
Skitful, men prisvärd!
Användarens profilbild
Av tweed
Den här är ju skitsnygg och skitbillig, men jag vet inte vad man får och den har ju ingen övermatare.
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Den här är ju skitsnygg och skitbillig, men jag vet inte vad man får och den har ju ingen övermatare.
Bild
och jätteplastig!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har en mekanisk pfaff select 3.0 som jag är nöjd med. Jag tänkte att jag har haft tillgång till datoriserade maskiner med mycket fler sömmar och aldrig använt dem, så jag behöver inte dem, men nu när jag har sytt lite mer och andra saker än barnkläder så kan jag se viss mening med lite fler sömmar...
Användarens profilbild
Av ellla
Svärmor har en maskin med massa fina sömmar. Vi servade upp den åt henne (med liten baktanke, han har inte använt den på flera år) men hon ville ha tillbaka den snabbare än jag tänkt ;)
Användarens profilbild
Av glis
Min lokala handlare gillar Smart:en jättemycket, men ful är den!

Jag gillar datoriserade maskiner om de är intuitiva vilket jag tycker att Pfaffs är. Jag har en quilt expression 4.0 och är mycket nöjd men det hade jag säkert varit med en enklare också.
Användarens profilbild
Av kolakaka
Jag har Pfaffs Select 4.0 och gillar den jättemycket. Till skillnad från Glis förkärlek till datoriserade maskiner föredrar jag mekaniserade. Total kontroll är ett måste! ;) Antalet sömmar på 4.0:an tycker jag är fullt tillräckligt, jag använder ändå bara raksöm, zickzack, trestegszickzack, nån stretch och knapphål, och jag syr ganska mycket på min.

Singer är föresten idag Husqvarnas lågprismärke med allt innebär gällande pris och kvalitée.
Användarens profilbild
Av ellla
kolakaka skrev:Jag har Pfaffs Select 4.0 och gillar den jättemycket. Till skillnad från Glis förkärlek till datoriserade maskiner föredrar jag mekaniserade. Total kontroll är ett måste! ;) Antalet sömmar på 4.0:an tycker jag är fullt tillräckligt, jag använder ändå bara raksöm, zickzack, trestegszickzack, nån stretch och knapphål, och jag syr ganska mycket på min.

Singer är föresten idag Husqvarnas lågprismärke med allt innebär gällande pris och kvalitée.
Min mamma tycker att singer är det absolut bästa, så jag antar att det hänt något med det företaget sen 50-talet :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?